CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, december 07, 2009

Går dom med vinst nu?

I lördags var vi och handlade på Hjertbergs.
Skulle bl a ha schnitzel.
Skannade in varorna och gick till kassan.
När vi kom hem packade vi upp varorna tillsammans.
På kvällen frågade jag Jocke om han lagt in schnitzeln i frysen.
-Nä, sa han.
-Inte jag heller, sa jag.
Ingen av oss har något minne av att vi ens tagit i paketet sen vi kom hem.
Letade igenom både påsar och kök.
Ingen schnitzel..
Gick ut och letade i bilen, ifall den trillat ur påsen.
Näpp. Inte där heller..
Tittade på kvittot.
Jodå, den var inskannad och vi har betalt för den.


Misstänker att jag helt enkelt la tillbaka den i frysdisken när jag skannat in den..

Det var ju synd att det inte var avstämning just den gången..
Då hade vi ju upptäkt att den inte låg i någon påsen.

Nu fick vi äta kyckling till middag istället.
Inte helt fel, men vi som var sugna på schnitzel...

Undra om affären kan redovisa en vinst nu i år, tack vare min tankspriddhet..

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Dom har tjänat lite på mej också. En gång handlade jag nåt, har glömt vad, men jag skannade in den. Sen ångrade jag mej och la tillbaks den och skulle ta bort den. Jag tryckte antagligen på fel knapp, för när jag kommer hem ser jag att jag skannat in den TVÅ gånger..:-P

Suss sa...

Haha. tydligen ett släktdrag. :-)