CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, mars 23, 2007

Återträff

Idag är det återträff i föräldragruppen. Alla har ju fått sina småttingar nu.
Ett av paren var på bb samtidigt som oss, så dom har man ju pratat lite extra med, och sen kände vi ett par sen tidigare, men de andra är lite så där.. Inga direkt roliga personer. Inta vad man kunde se sist vi träffades i alla fall.
Men det ska bli väldigt intressant att höra vad för frågor IQ-pappan har nu när barnet är fött!!
Undra om han vågat ställa spjälsängen bredvid deras säng.. Och om han har tillräkligt med gröna växter inomhus..
Undrar ni vad jag pratar om, så kolla länken..

Förövrigt så är allt bara bra med oss! Herman växer och går upp i vikt, och jag går ner i vikt.. Precis som det ska vara!! Jag gick upp 13kg när han låg i magen, och jag har lyckats gå ner 14 av dom! Inte helt fel!! Fast några till skulle inte skada. :)

Igår var jag och mamma på stan. Ja, Herman var ju också med försåss. Jag hade tid hos tandläkaren, så mamma fick ta hand om lillen så länge. Hade som tur var inga hål.. :)

Hittade lite kläder till Herman som han ska ha på dopet. Ja, självklart ska han ju ha dopklänning under själva akten, men efteråt ska han ju ha vanliga kläder. Hittade en söt vit skjorta med lite blåa mönster, och till det ett par blåa byxor. Han blir nog otroligt söt skulle jag tro!

I tisdags var vi och tog kort.. AW-foto i Lidköping bjuder på fotografering till tidningen och ett kort att ta med hem. Självklart beställde vi en förstoring också.. :)
Blev faktiskt riktigt bra på kortet! Jag som egentligen inte är så förstjust att sitta framför en kamare och smila..
Bliden hamnar väl i tidningen om nån månad eller så..

Nä, nu ska jag kika runt lite hos er andra.. Blir ju inte så ofta nu för tiden..
Men för tillfället är Herman helt uppslukad av sin Bamse-mobil som spelar och snurrar runt, så jag passar på!!

Må så gott!!

8 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Jaså? Jag var också på stan igår och handlade kläder till dopet.

Anonym sa...

Hej på er..
Kul att du inte glömt bort mig..med allt du har å göra numera..;-)
Var inne hos Tina igår och skickade en hälsning till dig...för du hade ju inget nytt i din blogg..å så kommer du in idag...knäppt va?
Krama Herman från mig../ B.

Anonym sa...

Ska bli skoj att se vad du skriver i nästa blogg om IQ pappan =)

Skönt att höra att allt e bra med er!

Ha en riktigt skön helg!

Kram Annica

Anonym sa...

Snubben was here och kollade the läget..

=)

Anonym sa...

Semesterdagar... Jo, när du har jobbat en bit på året eller startar tex i september, efter att ha varit mammaledig.. Det är då som den stora ökningen kommer. Man jobbar ju in vissa dagar per månad.. Man jobbar in ca 2.083 dagar/mån...(om man har 25dgr/år) Så låt säga:
Du börjar jobba sept..
4mån X 2,083= 8,33 injobbade dagar..
Dessa har jag sparat... 2 barn.. sedan bara tagit ut 20 dagar per år...

Kort och bra svar, va? Men det kan vara bra att tänka på.. du som har lille Herman! Krama den lille från mej // Uddis

Anonym sa...

Varför träffar man på "sådana" på alla ställen.
Han kanske behövde spjälsängen själv att stå vid sin så han inte ramla ur den.
Lennart

Trollmor sa...

Skönt att öra att allt är bra med er alla=)

Anonym sa...

Massa, massa GRATTIS!!!! Ojojoj,vad jag missat grejer.. men får skylla på skola och flyttbestyr =) Visserligen ett tag kvar, men.. ska flytta till Västerås i sommar, har köpt hus (det går undan ibland..)

GRATTIS igen, är bara lite avundsjuk *L*

Ska kika vidare i din blogg nu, ta igen lite missad tid *L*

Ha det godis!

Stora kramen Jenny