CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, juni 13, 2008

15 minutes of famous

Är det inte så man säger?
Att alla människor någon gång i sitt liv får 15 minuter i rampljuset?
Menar dom 15 minuter på en och samma gång eller 15 minuter totalt sett genom hela livet?

Idag skickade SKLT (lokalblaskan) ut en reporter för att fota mej och Herman. En intervju gjordes per telefon i tisdags.
Varför?
För att jag är irriterad!!
Irriterad på alla bilister, lastbilschaufförer, motorcyklister och alla andra motorburna förare som inte accepterar hastighetsbegränsningarna i samhället!

Vi bor precis bredvid huvudgatan i samhället.
Vid änden av gatan ligger en mängd företag vilket resulterar i att vääldigt många lastbilar passerar dagligen.
Dessutom finns ett lagerhus en bit ner på gatan som resulterar i att traktorer kör förbi nästan dygnet runt.
Och så alla bilister och motorcyklister som dagligen passerar samhället..
Ja.. Bussar går det också några om dagen..
Och hur många håller hastigheten på max 50km/tim??
Inte många..
70-80 är inte ovanligt att de kör förbi i. Även tunga lasbilar med släp!
Och nu är jag trött på detta!
Även om jag och Herman står på trottoaren så kör de förbi som idioter utan att tänka på att det finns barn bredvid vägen!

Så vad gör jag?
Skickar ett brev till Tekniska kontoret där jag berättar vad jag tycker och känner..
Att jag vill ha upp någon typ av farthinder som gör att fordon MÅSTE sakta ner!
För fasen.. Varenda liten sketen småby här omkring har det! Utom Tråvad!
Jag skrev att jag vill att något ska göras INNAN olyckan är framme!

Fick häromdan svar.. De ska göra mätningar i samhället och sen skicka resulteten till vägverket och sen är det upp till dom att besluta vad som ska hända..

Sen för en vecka ringer en journalist från SKLT och vill göra en intervju! De hade på något sätt fått nys om att jag skrivit ett brev om problemet och ville skriva om det!
Självklart!
Jag menar.. All publicitet är ju en fördel! Kanske det kan hända något nu?
Tydligen har vägföreningen i byn länge försökt få upp farthinder utan att något hänt.
Är det nu det händer?
Tack vare mina 15 minuter i rampljuset?
(Okej då.. Det tar säkert inte mer en ett par minuter att läsa igenom artikeln, men.. ja ni fattar..)

Om inget görs trots mina insatser så tänker jag inte ge upp!
Mina brev kommer att komma.. som ett brev på posten (!) tillvägverket och tekniska ända tills de gör något åt problemet!
Så det så!!

4 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Hejja Suss!! Bra att någon säger ifrån. Det är alltid bra när de kommer med i tidningen oxå.

Kramar

PS. Du är utmanad i min blogg. ;)

Anonym sa...

Måste ju läsa SKLT !

jag kan läsa det mer än en ggn så blir det nog 15 min:P

Ha en bra helg!

Måste ju hejja på Sverige ikväll. Ska även hejja på dig!

Kram Annica

Anonym sa...

Men om man räknar med tiden intervjun tog blir det kanske 15 minuter. ;)
Bra att någon säger ifrån.

Kram

Trollmor sa...

På´rom bara!
pang tjoff så domm fattar att det är allvar... stampa nån på tån...hårt