CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, april 03, 2009

Bonden och traktorn..

Nu i eftermiddags var jag och Herman ute i det fina vädret. På åkern bredvid vårt hus plöjde en bonde runt i sin traktor.
Herman gillar traktorer, så självklart gick vi dit för att kolla när han åkte runt.
När han nästan var framme där vi stod så stannade bonden och stängde av traktorn.

- Är det spännande? undrade han.
- Ja, mycket! svarade jag.

Herman stod och tittade storögt och pekade på traktorn.

- Ja, det är väl mer spännande än en liten tramptraktor, sa bonden.
- Det har han inte ens någon, sa jag.
- Har han ingen?
- Nä, det får väl bli nästa inköp, svarade jag.
- Han kan ju få en av mej, sa bonden.
- Har du så gott om dom då?
- Jag har två...
- Det var värst! Ja det var ju snällt! sa jag då.

Sen fick vi gå fram och titta närmare på trakorn..
Men då blev Herman lite spak..
Den var aningens större än han trodde...
Så för hans del hade han nog varit nöjd om det var en liten tramptraktor.

Så nu får vi se om bonden kommer förbi nån dag med en liten tramptraktor!
Fast han är ju även politiker, och det vet väl alla, att de lovar mycket, men håller lite.. :-)

1 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Herman kanske vill ha bonden också?

Och förresten... jag är sambo med en politiker... ;-)