CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag, januari 14, 2012

Fyndat!!

I söndags var jag och familjen i Skövde. Började med shopping och avslutade med lek på Stellas.
Köpte mej ett par supergoa jeans som jag kände på mej skulle bli ett par stora favoriter.
Och det blev dom!
Tills de gick sönder...

Jag hade på mej dom på måndagen, i kanske två timmar. Och sen på tisdagen i 1 timma.
När jag hämtat barnen på dagis tyckte jag plötsligt att jeansen kändes lite konstiga. Och det hade jag rätt i! vid ena bakfickan var värsta revan på 15cm!! Inte ens vid en söm! (hade jag sett ut så när jga hämtade barnen tro???)
Blev riktigt sur, så idag ochte jag och familjen till Lidköping.
Tänkte att det säkert inte skulle gå att byta dom. Att de skulle skylla på att det var jag som haft sönder dom, att jag fastnat i något eller så..
Men döm om min förvåning, när kassörskan tittade på jeansen och sa:
-Det är säkert någon som försökt ta bort larmet. Du får kika runt och se om du vill byta till samma eller något annat!
Hämtade mej ett par nya, för jag hade trots allt fastnat för jenasen. Gick fram till kassan igen, och blir än en gång förvånad, då kassörskan säger
-Ja, just nu har vi rabatt på jeans, så varsågod, här får du hundra kronor tillbaka!!
Så jag kanske ska tacka den som försökte ta bort larmet på de andra jeansen, för jag tjänade ju 100 kronor på det!!

Ja, vi var ju som sagt i Lidköping idag.
Förutom byxbyte, så passade vi på att kika lite på rean. Hittade två toppar till mej och en tröja till Jocke.
Skulle sen köpa en overall till Herman och hittade en som passade perfekt, och som dessutom var sänkt med 50%.
Hittade även ett par vinterkängor till Theo, då de han har nu börjar gå sönder. Även de var sänkta med 50%.
Kanon!
Gick till kassan och lämnade fram overallen och kängorna.
Betalar och går ut.
Inser när vi sitter i bilen att det lät väldigt billigt det vi handlade..
Tittar en gång extra på kvittot, och inser att hon aldrig tog betalt för kängorna!
Så där sparade vi 400kr till!!

Så trots dagens shopping tjänade vi 500 kronor!!
Vad ska man hitta på för dom tr0??? :-)

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Bidra till mitt sportluftfilter...?

Anonym sa...

Samma jeans som både jag å Kicki å Eva har =)