CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, januari 24, 2012

Smarta jag!!

Herman fyller fem på söndag, och det ska firas med kalas i dagarna två.

På lördag kommer några han bästa kompisar från dagis. Temat för kalaset är, inte helt otippat, dinosaurier. :-)
Har fixat tallrikar, muggar, servetter,ballonger, godispåsar, minidinosar som barnen ska få i godispåsarna och en lek; sätt "hornet på dinosaurien" (istället för "sätt knorr på grisen"). Och självklart skickades inbjudningarna med dinokort. :-)
Och tårtan blir ju såklart en dinosaurietårta! Vad annars? :-)

Sen på söndag är det dags för familjen, med far-och morföräldrar och kusiner med familj.
Då har Herman bestämt att han vill ha en sjörövartårta.
Syster Tina hade visat honom en bild på en sån när vi var hemma hos dom en gång, och han fastnade för den.
Kom igår kväll på att jag fortarande inte hade receptet på tårtan! Det hade jag glömt...
Skickade ett sms till Tina som, snäll som hon är, scannade in och mailade över receptet till mej.
Kanon!
Så idag tänkte jag skriva ut det.
Gick inget vidare..
När jag försökte, så vägrade själva receptet och bilden bli utskrivit. Endast det grå som var runt om skrevs ut..
Tänkte om jag istället sparade det i mina bilder och sen skrev ut det därifrån, så skulle det nog funka.
Men inte då.
Samma sak som sist.

Jaha? tänkte jag. Hur ska jag göra nu då?
Visst man kan ju skriva av recpetet för han. Inga problem.
Men jag ville ju även ha bilden på tårtan med också, så jag vet hur den ska se ut. Och det är ju inte lika lätt att rita av..

Tittade mej om kring i rummet,kliade mej i huvudet och funderade så hjärncellerna nästan fick kramp.
PLING!
Jag har det!
Jag tar ett KORT på receptet och bilden!
Japp! Så får det bli!
Tog fram kameran, zoomade in bilden med receptet och tog kortet.
Sen skrev jag ut det, och höll tummarna så de blev blå.

JAA!!! Det funkade! Lite halvtaskig utskrift, men bättre än om jag gjort det för hand i alla fall!
Och jag ser vad det står och ser bilden så jag vet hur den ska se ut!

HA!
Jag är inte så dum som jag ser ut trots allt!! :-)

1 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Och snabbt fixade jag receptet dessutom...!