CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, februari 25, 2008

Växter, hönor och getter

Pratade med mamma i telefonen tidigare idag.
Herman sprang runt och busade precis som ett-åringar gör.
Han fick tag i en stor grön växt jag har och ryckte upp den. Rötterna blev dock kvar i krukan.
Men jag hade en vit 10-litershink i plast full med jord och däri stoppade jag ner växten.

Tittade sen ut genom fönstret och fick se två hönor komma springande på gatan! Jagad av en GET!!!
Efter dom kom en flakbil och på flaket stod ytterligare en get! Antagligen hade de andra djuren hoppat av från flaket.

Tittade på klockan och såg att hon var kvart över åtta.
Dags för Herman att sova.
Sa hej då till mamma och tittade på klockan igen.
Kvart över sex???
Blev lite fundersam..

Smack!
Där kom en liten hand rätt i nyllet!

Jaha.. Klockan är kvart över sex på morgonen och Herman har vaknat..
Så då var det bara en drömm...

Fast jag tittade allt till min blomma innan vi gick ner..
För säkerhetsskull...
Den stod precis där den skulle..
I sin vanliga kruka..

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Bara en dröm? Vad besviken jag blev! Jag bröt ju ihop av skratt när jag läste om hönorna och geten!

Suss sa...

Ja ärligt talat så blev jag allt lite besviken jag med!! :-)
Hade ju varit en enormt kul syn!
YouTube nästa lixom! :-)