CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, april 03, 2008

Fy fasen vilken kväll!!!

Har jobbat ikväll.. Och idag har man verkligen gjort sej förtjänt av pengarna! Borde nog tom få lite extra tycker jag!

Började halv fyra.
Strax efter fyra kom första larmet..
Toabesök..
Sen var det bara att fortsätta med de som skulle ha kvällsmat.
Då kom andra larmet..
Toabesök..
Innan vi ens han svara på det larmet, så kom det tredje..
Toabesök..
Så efter många vändor till olika toaletter kunde vi så fortsätta med et som vi brukar göra på kvällarna..
Fick tillslut komma in och äta lite. En timma senare än vi brukar.

Då säger den tredje av oss som jobbade att hon åker hem för hon mår så illa!
Jaha.. Då bidde vi bara två kvar då..
Bara att försöka få tag i någon som kan komma in och jobba några timmar då.
Som tur e fick vi tag i en som kunde komma!
Annars hade vi som var kvar fått jobba ända tills inatt.. Hade knappt varit nån idé att åka hem..

Då får vi se hur en av våra gubbar ligger ute på backen och blöder!
Det visade sej att han varit i tvättstugan och när han skulle därifrån så åkte rollatorn ifrån honom och han försökte "springa" efter.. Inte så smart när man är ostadig på benen..
Bara att ringa sköterskan som fick komma ut och tejpa..
Under tiden vi väntade fick kollegan Jeanette trycka på såret eftersom det inte ville sluta blöda..

Bara att fortsätta jobba då. Larmen forstatte att strömma in..
Maginfluensa och annat skojigt (...) stod på tapeten...
Vissa fick vänta vääldigt länge på att få gå och lägga sej...

Strax före tio kunde vi tillslut gå hem..
Trötta och allmänt förvirrade...
Och nu sitter jag här med en whiskey bredvid mej ( Inte alls gott.. Faktiskt ganska läbbigt, men jag vill INTE bli sjuk igen!) och läängtar efter en ny dag på jobbet imorn... (NOT!!)

Ska nog lägga mej nu..
Trött....

5 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Ja det är inte lätt med rullatorer inte. Jag skulle garanterat gjort samma sak som han...

Anonym sa...

Att du pallar med.
Att Whiskey kunde hjälpa en att inte bli sjuk visste jag inte.
Visste inte heller att din syster hade rullator.
Ha en GO helg.
Lennart

Anonym sa...

Jag har utmanat dig! Kolla in min blogg ;)

Tove sa...

Halloj!

Vad kul att hitta en till mamma som bloggar om sitt liv med en liten Herman. :)
Kul att läsa!
Min blogg hittar du på: http://blogthebaby.wordpress.com
Tjing!/Tove

Suss sa...

Annie: Ska ta tag i utmaningen!

Tove: Kommer tyvärr inte in på din sida... Men vad jag förstår har du också en liten Herman hemma! :-) Kul!