CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, april 28, 2008

Sprättkor

Igår var jag och min lilla familj på Uddetorp i Skara för att titta på koutsläppet.
En hel hög med kossor som sprätte runt och hade sej när de kom ut på grönbetet för första gången i år!
(Eller sprätter..? Det kanske bara är höns som sprätter??)

Jag som inte gillar kossor egentligen, tyckte faktiskt det var riktigt kul! De såg himla skojiga ut där de for runt! Fast jag stod ju på rätt sida om stängslet också.. :-)

Och Herman verkade fascinerad av alla kossor.
Ett tag..

Tills han syn på en traktor.
Det är VÄLDIGT spännande med traktorer ska ni veta!

(Hemma åker det väldigt många traktorer förbi dagligen, på väg till lagerhuset. Herman tittar storögt, pekar och säger *oushj! så fort en traktor åker förbi. Blir ett antal gånger per dag..)

Undra jag om det är en blivande liten bonde man fått..

Tyvärr så var det rätt blåsigt ute igår, så vår planerade picnic ute i det fria blev istället sittandes i bakluckan på bilen..
Ja ja.. Det gick ju det med!



*oushj betyder OJ.. För er som inte förstod det.. :-)
Det är förövrigt det enda ord han säger än så länge.

1 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ni får komma hem till oss och hälsa på så får Herman prova att sitta på Jonas traktor =). Det är många barn som gjort det här redan, dem tycker det är jätte kul, fast det är inte lika kul sen när Jonas startar traktorn, då dånar det la för mycket =). Hoppas allt är bra med dig!