CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag, juli 27, 2008

Öronhår och lockar

Igår var vi en sväng hos mina föräldrar. Fick god mat (som vanlig) och en smarrig tårta.
Tina hade lovat att klippa Herman lite.
Vi har aldrig gjort det förut, men nu börjar luggen växa ner i ögonen på honom och likaså vid öronen. (fast där heter det väl knappast lugg men..)
Fast hans otroligt söta små lockar i nacken vill vi ha kvar!
Sagt och gjort.
Tina tog fram sax och kam och försökte klippa lite..
Herman gjorde sitt bästa för att slippa undan...
Tillslut kom vi fram till att det bästa nog var att jag skulle göra det när Herman sov..

Men när vi kom hem så tänkte jag att va fasen..
Inte ska jag väl behöva klippa honom när han sover!
Så jag lät honom titta på både saxen och kammen innan jag gav mej på at försöka klippa honom lite.
Och jajjemensan! Nu funkade det!
Luggen har blivit kortare, öronhåren har blivit kortare och lockarna i nacken är kvar!
Precis som vi ville!
Och självklart sparade vi ju en lock av hans hår för att lägga i den lilla ask han fick i doppresent för just "Min första lock".

Nä, om man skulle ta och skriva en nota nu..
Måste handla imorn..
Någon fyller visst år i veckan och det ska bli kalas..
Varför ska egentligen den som fyller år behöva stå och fixa med kalas?? Vore det inte bättre att den som fyller år blev bjuden på kalas???
Jaja.. Jag får väl ordna med det i år med... :-)
Vet ju i alla fall vad jag ska bjuda på! :-)

6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Jasså du....e det din tur att bli *kärring* nu =)

Ha en bra dag på fredag!!

Kram Annica

Anonym sa...

När fyller du år? :).

Grattis säger jag till dig nu då :). Hoppas du får en jätte bra dag! Kram Jeanette

Anonym sa...

Apropå min jobbvecka, ser INTE fram emot den. Men den veckan ska la gå den med förhoppningsvis. Så jobbigt och jobba i den här värmen bara. Vill vara ledig, som du ;)

Tina Högman sa...

jag har också undrat många gånger varför den som fyller år måste ordna med kalas.

Anonym sa...

Man kan iaf inte tro att du fyller 30 :).

Nej en spark mot revben låter inte alls skönt, nu är det ju mest små buffningar som bara känns mysiga fast ändå lite konstigt :). Ibland är det så man hoppar till och undrar vad det är och så kommer man på, just ja det är bebis som buffar :)

Anonym sa...

Ni får väl sätta igång med ett syskon då ;).

Jag trivs också med att vara gravid, det är underbart, nu mår jag ju rätt så bra med förutom att jag börjat få ont i ryggslutet så väldigt. Så på jobbet är det tufft ibland känner jag, det tar emot ibland när man ska göra vissa saker.