CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, september 17, 2008

Hoppas de inte gör så här igen!

I ett tidigare inlägg jag skrev i förra veckan undrade jag vad Herman skulle drabbas av härnäst.
Han har ju de senaste veckorna åkt på förkylning, virusutslag och svinkoppor.
Och nu har han drabbats av ytterliggare en grej..

Ögoninfektion...

De ringde från dagis tidigare idag, och sa att han var alldeles rödögd och det rann en massa var från ögonen. Så det var bara för mej att åka från jobbet och hämta honom..
Jag sa till dom att jag tyckte man fick dålig information när det fanns smittsamma sjukdommar på dagis.
För tydligen har ögoninflamation härjat där sen en vecka tillbaka, och först NU får jag reda på det!

Hade jag vetat det tidigare hade jag aldrig gått till dagis med honom idag.
Han var nämligen lite smetig i ena ögat imorse, men naiv som jag tydligen är, så trodde jag att det var vanligt "morgongrus"..
Hade jag då redan innan vetat att det förekom ögoninfektion på dagis, hade jag ju misstänkt att det var det han hade redan iomrse, och därför stannat hemma med honom!

Hoppas de tog till sej av min kritik, och blir bättre att informera om såna här saker tidigare!

1 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Oj då stackars liten. Värst vad han åker på mycket grejer nu då. Det blir väl så när dem börjar på dagis antar jag. Hoppas han kryar på sig.

Nej vi verkar jobba tvärtemot har jag sett ofta, lite tråkigt men men, någon gång måste vi väl synas :).

Ha det så bra! Kram!