CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, januari 22, 2009

Min mage!

Nu har jag lite tid att sitta här..

Tänkte passa på att skriva lite om min mage.
Jag är nu i v 27 (26+4), så nedräkningen har börjat! "Bara" 13 veckor kvar!
Bebisen sprattlar på för fullt, betydligt livligare än när jag väntade Herman! En helt underbar känsla! Än så länge.. :-) Blir ju lite jobbigare när platsen i magen blir mindre..
Bebisen är ca 30-35cm lång vid denna tidpunkt, och väger omkring 7-800g. Lång och smal med andra ord! :-)

Har varit inne på två kontroller hos barnmorskan än så länge, och allt har varit bra med både mej och bebisen. Bebisens hjärtljud har legat på 153slag/min och 146slag/min.
Min totala viktuppgång så här lång är 3 kg. Inte så mycket med andra ord. Samma tid när jag väntade Herman hade jag gått up 7kg! Men vem vet, kanske går jag upp massor det sista (fast det tror jag inte..)


Avslutar med att lägga ut en magbild, tagen idag, v 27.

1 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Vad söt :). Ja jag tänkte jag kanske skulle titta in på jobbet någon dag, jag vill ju visa upp min prinsessa :).

Kram