CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag, januari 10, 2009

Vilka jäkla kärringar det finns!!!

Igår eftermiddag åkte jag in för att handla lite mat. Hade precis passerat bröddisken då jag hör hur ett barn skriker hjärtskärande.
I en kundvagn sitter en liten kille på 2 1/2-3 år och har spytt rakt ut på sej själv och golvet. Mamman står bredvid och tröstar och torkar, en av personalen torkar golvet.
Då passerar en kärring och hennes gubbe.
Jag hör då hur kärringen säger vresigt, tillräckligt högt för att mamman till pojken ska höra, till sin gubbe:
- Är de tvugna att ge sej ut i en mataffär när barnet är sjukt och spyr?!!
Vad gubben svarade vet jag inte, de hann gå sin väg.

Fatta vad förbannad jag blev!
Klart mamman inte hade gått och handlat om barnet var sjukt!
Men det är väl inte så ovanligt att barn (och vuxna med för den delen) kan börja spy utan förvarning, och utan att vara sjuka tidigare!
Hade den kärringen t ex aldrig haft maginfluensa??
Visst, som vuxen kan man ju kanske ibland känna att något är på väg, och stannar hemma.
Men ett barn? Och ett litet barn för den delen? En 2-3 åring fattar väl inte vad som är på gång och ber att få stanna hemma?
Hon kan ju definitivt inte haft några egna barn, för då borde hon ju begripit bättre!

Hoppas i alla fall att det gick bra med den lille pojken...

2 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Sjukt hur vissa är.. De har antagligen inga barn...
Prutt på sånna människor som är så elaka.
Hur går det med magen då?
Kramar

Tina Högman sa...

Nä hon hade antagligen inga barn...
Minns när Angelica var liten och hon kom till mej och sa att "jag pijjde"
Att det betydde att "jag spillde" fattade ju, men att hon spytt fattade jag inte...