CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, augusti 03, 2011

Det är väl inte så konstigt..

.. att kombinera köttbullar, makaroner och rödbetssallad? I alla fall inte om man är 4 1/2 år! :-)

Däremot vet jag betydligt uddare (det såg ut som en konstig stavning.. men men) kombinationer som jag har lite svårt att förstå att folk kan äta, och dessutom gilla!
Här kommer en lista på kombinationer jag vet personer i min omgivning gillar att smaska i sej..

* Smörgås med apelsinmarmelad och en skiva leverpastej på (även detta är hermans påhitt..)
* Thekaka med ketchup, leverpastej och aromatkrydda (fyllemat, förvisso, men ändå! urk!)
* Rabarberkräm toppad med en klick.. senap! (grannen, hans fru skvallrade en dag!)
* En sockerkaksbit med en skiva prickig korv på (samma granne som ovan)
* Blodpudding med ketchup (grannen, det också)
* Grynkorv med potatis, senapssås och lingonsylt (släktingar på sambons sida.. och sambon..)
* Hemgjord pizza med ketchup, skinka, ananas, champinjoner, chips med dill-och gräslökssmak toppad med en massa ost.

ok.. Jag erkänner.. den sistnämnda är faktiskt jag och min bästa kompis från mellanstadietiden som kombinerade ihop.. ja, när vi gick på mellanstadiet allstså! (vi hade många konstiga påhitt ihop på den tiden...)
Vi tog allt vi gillade och slängde på en pizza. Blev faktiskt ganska gott, om det inte vore för chipsen.. De förstörde hela anrättningen av någon kosntig anledning..
Fast det ville vi ju inte erkänna för hennes föräldrar just då, utan vi fick vacker smaska i oss den..
Nästa gång vi gjorde pizza skippade vi chipsen... Åt dom efteråt istället. Betydligt godare! :-)
Men vi lärde ju oss av våra misstag, och ändrade kombinationerna lite, till skillnad från vissa andra som envisas med att äta det de kombinerat ihop.
Är det av ren stolthet som de vägrar erkänna att det de kombinerat ihop inte är gott?

Så, fram med det nu!
Vad har DU för udda kombination när det gäller mat och bak?

2 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Kommer ej på ngt som vi äter som e udda...men tål att funderas på så återkommer jag om detta.
Men en av våra vt på jobbet skulle alltid ha leverpastej med kaviar på...(du kanske var mammaledig då) men det fick mig nästan att kräkas...tänk dig den kombinationen...NOT! / Annica

Tina Högman sa...

Jag har bara helt normala matvanor, Morten däremot äter konstigt. Tex ska han ha sweetchilisås på mycket. Särskilt Billys panpizza och stekta ägg...