CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, augusti 05, 2011

Förklaring..

Jag har ju varit ifrån bloggande ett tag som vissa kanske märkt. ;-) Men efter en kommentar från goa kollegan som tyckte att jag skulle uppdatera, så tänkte jag att varför inte?

Anledningen till ATT jag slutat, eller tagit en paus, kanske man ska säga, är väl att jag känt att inspirationen helt enkelt har trytit (trutit?äh, skit i stavningen...)
Har väl helt enkelt tänkt att det som hänt varit ganska vardagligt och rent av lite trist att skriva om i en blogg.
Och sen är det ju det här med FB.. Det är så lätt att skriva en statusuppdatering och sen är det klart. Har kännt att det jag vill fått sagt har fått plats inen ramen av antal bokstäver som man får ha där.
Behövs ju inte bloggas då.
Har tänkt att det är väl ändå ingen som är inne på bloggen och läser, så varför ska jag skriva? Visst, många skriver väl för sin egen skull, och det kanske är så det ska vara eller det är väl i alla fall vad folk säger att de gör: skriver i sin egen skull, och skiter i om någon läser/kommenterar det de skrivit.
Men ärligt.. Hur troligt är det egentligen? ATt man ENBART skriver för sin egen skull? Är det inte lika enkelt att skriva i en vanlig dagbok med hårda pärmar, precis som man själv gjorde när man var yngre? många dagböcker blev det på den tiden.. :-)
Nä, ärligt talat så tror jag faktiskt att folk/bloggare, självklart vill ha respons på det de skrivit.
Och när man skriver, vill man ju ändå försöka vara lite rolig och träffsäker, så att folk faktiskt gillar det man läser.
SÅ det jag allså vill säga med det jag skrev för att antal rader sen, och sen svamlade ifrån. är jagg jag helt enkelt tappade inspirationen att skriva, eftersom jag inte trodde att någon var inne på bloggen..
Och det är klat, skriver jag inget, lär ju folk inte läsa något heller för den delen.. (smartskalle jag är..)

Men jag ska göra ett försök att börja igen!
Och ska sanningen fram, har jag nog faktiskt saknat det lite grann, för nu när jag bestämt mej för att börja igen, eller prova i alla fall, ja då får jag plötsligt en massa ideéer på vad jag ska skriva om.
Så det kanske blir några fler poster alla fall!!

Och för att göra det hela riktigt spännande, så ska jag nu inteens läsa igenom det jag skrivit, utan allt får stå i orginaltext, utan rättning av stavfel eller omformuleringar eller annat som säkert hör till en äkta bloggerska!
Ska posta inlägget precis som det är!
Kände att jag kom igång ordentligt med skrivandet, så det ska nu bli intressant att se hur illa jag skriver och stavar i stundens hetta! :-9

tACK FÖR ORDET, OCH KRAM FRÅN MEJ!

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Det är fler folk som läser än vad man tror...

Suss sa...

ja det är väl det..