CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag, augusti 07, 2011

Hur gör djur?

Eller "Hur gör fiskar" kanske det borde stå istället..

För det pågår något skumt i mitt akvarie..


Köpte i våras tre Black Molly, två honor och en hane.

Efter ett tag dör hanen. Hittade iof aldrig kroppen, men jag antog att det var just dog som han gjorde, en fisk kan ju knappast bara försvinna från ett akvarie helt obemärkt menar jag! Om den inte hoppar ur, men då borde den ju ligga någonstans på golvet, och det gjorde den ju inte. Och inte kunde den hoppa ur heller, eftersom det inte finns någanstnas att hoppa ur. Om han inte kan gå, fölåt, SIMMA genom glas!


Hur som helst, uppenbarligen hann hanen med att få sitt lilla roliga med honorna innan han dör, för rätt som det var upptäckte vi 6 små svarta yngel.

Vad jag kan se så är det bara honor.

Allt är frid och fröjd.

Ynglen växer och blir tonåringar, eller vad ny yngel kallas när de växer upp.

Men så idag, flera månader efter hanens mystiska försvinnande, upptäckte vi tio nya yngel!


Jaha?

Och hur gick det här till då, med tanke på att det bara är honor kvar i akvariet?

Är en av fiskarna förklädd till hona för att luras lite?

Är det den stora hanen som återuppståt?

Dog han aldrig?

Har han bara gömt sej någonstans, och kommer fram bara på natten, för att få sitt lilla roliga med alla honor, när vi andra sover?


Jag fattar inget..

Kommer nog aldrig bli klok på detta..




Skillnaden mella en hona och en hane är ganska lätt att se, så jag borde ha sett om det fanns en hane i akvariet! På övre bilden är det just en hane, och den nedre bilden är en hona. Håll med om att skillnaden trots allt är ganska stor, även för ett otränat öga!

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Nä det bara att lägga ner det...

Suss sa...

Ja det är väl det...