CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag, maj 06, 2012

Biljard och kossor

Ja men då var jag här igen då..
Borde egentligen förtsätta stryka, men det är nog ingen risk att någon annan gör det, så den finns nog kvar om en stund också.

Ja igår tog jag med mej familjen och åkte till Syrran för lite trevligt sällskap.
Och trevligt hade vi!
Lite tacos, lite dryck, lite frågesport, mycket snack, och när barnen somnat gick vi till bowlinghallen. Där bowlade vi inte, utan spelade biljard.
Jag lyckades faktiskt få ner ett klot! Eller boll... Eller kula.. Eller vad det nu heter.
Jocke var snäppet bättre än mej! Han fick ner en hel massa! Tyvärr var de alltid vita.. Och de ska man visst inte slå (stöta? putta?) ner i hålen..
Nåja.. Hade det funnits ett spel där det gällde att få ner den vita flest gånger, ja då hade Jocke helt klart tagit hem segern! :-)
Ja roligt hade vi i alla fall!!

Men..? undrar kanske någon. Lämnade ni barnen hemma?
Japp! ja, fast inte utan att ha skaffat barnvakt så klart!
Min goa Systerdotter med tillhörande pojkvän var gulliga och höll ett öga på barnen medans jag och godingarnas pappa var ute och roade oss! :-)

Sen idag har vi varit och tittat på kossor som sett gröngräset för fösta gången i år.
De skuttade och stångades precis som förra året.
Ja så fick barnen klättra upp i traktorer också, och det var nog det de tyckte var roligast tror jag.:-)

Nä, nu ska jg nog återgå till tvättstugan en stund innan barnen ska nattas.

Vi syns när vi ses!

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Liten biljardordlista:
Man stöter bollar

Suss sa...

Tack!! :-) Kan ju vara bra att veta om jag råkar hamna bredvid ett biljardbord igen nångång. ;-)