CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, maj 30, 2012

Det blir aldrig som man tänkt sej..

Jaha då var ännu en dag snart till ändå..
De flesta av Sveriges befolkning sitter väl och kollar fotboll nu, men jag är inte som alla andra, så jag sitter här istället. :-)

Hade hört rykten om att det skulle regna idag, så mina planer för dagen var att baka bullar. Rabarberbullar.
Tyckte det skulle vara passande.

Vaknade dock till strålande solsken, så jag hade ingen större lust att baka.
Nä.. Jag ville UT!
Tänkte passa på att rensa i hallonlandet... Börjar bli svårt att se var hallonbuskarna är...

Men som vanligt när jag tänkt mej något, så blir det något helt annat...
Fick istället plantera om några blommor som stod på altantrappen.
En viss stor liten kille råkade välta ner den, så att jord och växter var överallt utom där de skulle vara.
Och sen hade jag en massa tvätt som skulle tvättas och hängas..
Och sen var det dags för mat... Köttfärsbiffar med potatis och sås fick det bli idag.

Och sen rymde barnen..
Till grannen..
De var visst sugna på glass.. De vet att de alltid får det när de kommer dit..
Vissa saker lär sej barn snabbt..
Tänk om de kunde lära sej att plocka undan sina leksaker också? Men det är väl inte lika lockande..

Sen var plötsligt klockan fyra och jag råkade få syn på en massa ogräs mellan stenplattorna på framsidan. "Så kan det ju inte se ut!" tänkte jag och började arbeta...
Och sen kom Jocke hem och då var det dags att dra iväg till Hermans fotbollsträning. Hela familjen. Jocke tränar barn, Herman ska tränas, jag snackar med andra mammor och Theo leker med andra barn som är för små för att få vara med på träningen.
Väl hemma igen var det dags för kvällsmat och nattning.

Jaha?? Och rensnignen bland hallonen?
Ja, ogräset finns nog kvar en annan dag också..
Imorn ska det visst bli regn, så då tänkte jag barka bullar.
Rabarberbullar..
Tycker det verkar passande.

Men nu ska jag söka efter kaninburar som är till salu, för om jag får som jag vill, och om Herman får som han vill, blir vi med sommarkanin i år! :-)

På Återseende!

1 har lämnat spår..:

Jeanette sa...

Låter mysigt med kanin :)