CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, maj 14, 2012

Många frågor,men inga svar...

Natten till idag hade vi besök.. Fast jag sov mej igenom hela dramat...

Jocke ringde mej i morse och frågade om jag vaknat av något ljud i natt.
Nä, jag hade inte hört något alls!

Då berättade han att han vaknat vid halv fyra på morgonen av att någon ringde på dörren. Flera gånger! Personen hade även knackat/bankat på dörren.
Jocke hade tassat upp och sett genom fönstret på ytterdörren, hur en person stod utanför och ryckte och slet i dörren. Personen krafsade även vid sidan av dörren, som om han försökte hitta en springa för att bryta upp den.
Sen försvann han.
Jocke gick till ett fönster för att se vart han tog vägen, men såg ingen.
Istället hörde han återigen hur personen började rycka och slita i dörren. Såg även hur han började krafsa vid fönsterlisten, och hörde hur han muttrade frustrerat.
Sen lämnade han dörren.
Jocke upplevde att mannen var jagad, och verkligen ville ta sej in.
Han såg hur mannen klättrade över vår grind. och sen raglade iväg, mitt i gatan. Stannade till en stund i en gatukorsning, tittade sej omkring innan han svängde av neråt en annan gata.
Strax efteråt passerade en bil, som svängde av vid samma gata.
Hörde det ihop, eller avr det en tillfällighet?

Och om nu mannen var jagad, varför välja en dörr på framsidan? Varför inte försöka gömma sej inne i en trädgård, eller försöka ta sej in på baksidan?
Och varför valde han just vårt hus?
Var det för att vi hade en fönsterlamap tänd i vardagsrummet? Trodde han att någon var vaken?

Han hade fått en ganska bra bild på mannen, och kunde konstatera att han inte kände igen honom.
Och i ett litet samhälle som vårt, känner man igen de flesta som bor här..
'Och i ett litet samhälle som vårt, hamnar man inte i utan vidare...
Så vem var han, vad gjorde han här och vad ville han oss?


Min första fråga till Jocke, när han berättat vad som hänt, var Varför ringde du inte polisen???
Ja, han hade helt enkelt blivit så ställd och förvånad över vad som hänt, att han inte fann sej..

Men nu ikväll har han ringt 11414 och informerat polisen över händelsen. De verkade särskilt glada över att han kunde beskriva mannen!
Får se om fler haft nattliga besök av mannen..

Jag är i alla fall glad över att Jocke inte öppnade dörren för mannen, vem vet vad som hänt då?

Inatt kommer jag med all säkerhet sova med ett öra öppet...
Även om jag sov mej igonom dramat inatt, finns ändå en obehaglig känsla i kroppen...


2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Jisses... vilken dramatik! Jag tyckte det var taskigt av Jocke att inte väcka dej! Det hade jag blivit! Såna saker är ju spännande!

Suss sa...

Han försökte.. Genom att viska nerifrån hallen :) ( för att inte väcka barnen som låg bredvid.. eller för att mannen utanför skulle höraq honom) Men som sagt.. <Jag stensov.. :-) Och gå upp för trappan igen för att väcka mej var väl för jobbigt.. :-)