CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, december 07, 2012

Yeay x2 och lite negativt också

Idag kom jag till jobbet för ett arbetspass på 8,5 timmar, 7-16. Kikar lite i vår bibel (boken vi skriver upp vad som ska hända under dagen) Får se att jag inte alls jobbar 7-16, jag jobbar bara till 13:00!
Yeay!!

När arbetspasset är slut får jag höra talas om att det är stopp på E20, pga en olycka. (en lastbil som hamnat i diket)
Jaha.. Det var ju roligt då..
Inser att jag måste ta en annan väg hem, över snöiga och hala små grusvägar...
Men så säger en kollega att trafiken börjar rulla igen! Kanon!
Sätter mej i bilen för att åka hem...
Tar mej ut på E20.. (det skulle ju vara framkomligt igen!)
Det går bra, bilarna rullar! I ca 2 km.. Sen tar det stopp.. Tvärstopp!
Och där får jag ett, ett stort antal bilar, stå i 30 minuter innan trafiken rullar igen...

Efter en lååångsam resa hem (tog 90 minuter, emot vanliga 30 minuter) så är jag i alla fall hemma igen.
Slänger i mej lite mat innan barnen ska hämtas. Under den lilla stunden hinner de skotta trottoaren utanför. Jättebra!
Förutom att det nu innebar att jag hade en härlig vall på vägen bakom bilen... En meter bred och ca 1/2 meter hög.. Kul... Bara att skotta lite då!
Skottar så jag åtminsånde (får inte till stavningen där känns det som) kommer ut med bilen så jag kan hämta barnen. Det andra får jag ta när jag kommer hem.
Och ibland har man dock lite tur!
Medans jag hämtar barnen kommer det en hjullastare och skyfflar bort snön! Detta inneär ju alltså att jag SLIPPER skotta! Det som låg vid vår uppfart tar ju hjullastaren med sej! Yeay! Igen!

Och nu sitter jag här hemma framför datorn och smurfar runt lite i cyberspace...

Har en ledig helg framför mej och det känns bra!
Blir nog en tur till Lidköping imorn för att handla de sista julklapparna.
Se ska jag bara ta det lungt...
Kanske baka lite...
Saffransbullar med vanilj och apelsin kanske vore spännande??
Nåja, vi får se!

Trevlig helg på er!!


1 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Rättstavningskurs:
åtminstone

;-)