CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, maj 09, 2007

Imse Vimse Spindel

Vi hade en STOR ÄCKLIG spindel i badrummet igår!!
Det var gôrlik en fågelspindel!!
Eller.. Nja..
Inte lika hårig kanske...
Och inte riktigt lika stor..
Men annars så såg den PRECIS ut som en fågelspindel!!

Benen var väl 1 1/2cm långa. Ja, styck då, inte ihop.
Kroppen var stor och fet, kanske 7-8mm eller nåt.
Ögonen var ENORMA!!!
Eller.. Egentligen tittade jag inte så jättenoga på ögonen..
Tittade egentligen inte så värst mycket på spindeln överhuvudtaget..
Sprang och hämtade Jocke istället som fick komma och rädda mej från detta monster!
För hur skulle jag kunna borsta tänderna i godan ro med en enorm fågelspindel som stirrade på mej och bara väntade på att få ett tillfälle att hoppa upp och bita mej i hälsenan!???

2 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Förstår precis. Hade gjort likadant.
Fast jag förstår inte folk som skriker när dom ser en liten mus! Fjantigt! Spindlar är ju MYCKET mer otäcka.

Anonym sa...

Det måste vara det tråkigaste med att sommaren är på väg. Alla jobbiga små(och stor)kryp som kommer fram från deras gömställen!!

Jag har förresten flyttat min blogg till idatjockis.blogg.se blev less på spaces!