CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, juli 20, 2007

Gubbar med hatt...

Jag höll på att bli påkörd idag.
Det handlade om millimeter innan lacken på bilen blivit förstörd!
Och det var INTE mitt fel!

Stod vid en T-korsning och skulle svänga höger.
Till vänster om mej stod en bil som blinkade att han skulle svänga vänster.
När det är fritt fram att köra ut så bestämmer sej plötsligt bilen bredvid mej att han också ska svänga höger!

Och gör så!

Utan att först titta om det står en bil i vägen!

Jag var som tur va lite sen i starten och hade knappt börjat rulla, när jag insåg vad den andra föraren gjorde. Så det var bara att bromsa igen och självklart kasta mej på tutan!
Sen låg jag där och nosade honom i arslet en stund och skrek en massa fula ord till honom.

Inte för att jag tror han hörde mej..

Tror inte ens han märkte att han vart nära att köra på mej..

Eller att jag körde precis bakom honom..

Det var en gubbe med hatt..
Såna ska man akta sej för..
De har inget trafikvett...
Det sa min körskolelärare för många år sen, och det stämmer allt som oftast.

3 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Gubbar i hatt och snubbar med keps bakåfram ska man passa sig jääääligt noga för.

Anonym sa...

Har funderat på att köpa mig en keps att ha på mig när jag kör bil.
Han kanske inte hörde dig, men det är skönt att få utlopp för sin ilska
Lennart

Anonym sa...

Ha ha, ja du de där gubbarna gäller det att ha koll på! Tanter också, de där som sitter ända fram i vindrutan du vet!