CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, augusti 17, 2007

Fredagslyx eller Alltid lär man sej något!

Igår bestämde vi oss för att äta lite gott.
Rostat bröd med aioli och MASSVIS med räkor!
Och då passar det ju perfekt med ett glas vitt vin till.
Fredagslyx alltså, fast det var en vanlig torsdag.

Vi dricker sällan vitt vin hemma, men jag kom på att vi hade en gammal blå katt i förrådet där diverse drycker finns...
Den har vi säkert haft i fem-sex år. Vet inte varifrån vi fått den, men hur som haver..
Gick ut och letade reda på vinet och Jocke fick äran att öppna flaskan.
Eftersom flaskan var blå, så kunde vi ju inte se vinet förrän vi häll upp det.

Vi valde att inte dricka upp det..
Det var mörkt gult..
Såg ut som..

Äppejuice..

Eller öl..

Eller..

Ja gissa själva..

Inte smakade det något vidare heller. Hade en mycket mystiskt småläbbig smak..
Misstänker att den var för gammal..
Det visste jag inte att vin kunde bli..
För gammalt alltså..
Men Alltid lär man sej något!

Valde istället att dricka fläderdricka! Fast i vinglas förståss!
Ville ju fortfarande att det skulle kännas lyxigt den där vanliga torsdagen!

Avslutar med att säga grattis till min älskling som idag fyller... År.

5 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Vitt vin är inget vidare över huvudtaget tycker jag. Surt...

Anonym sa...

Man blir dålig av räkor...
Eller var det vinet.
Fast fläder ska ju vara bra för magen så det kanske jämnar ut sig.
Grattispuss på näsan till Jocke.
Lennart

Udden sa...

Vin, nej, jag avstår och tur var väl det.. hihi
Hoppas ni har det underbart mysigt, med lillkillen!
Kram

Anonym sa...

Har hört att ju finare (eller udda) vitvinsflaska, desto mindre gott vin. Kanske stämde i det här fallet :) Om det var en fin flaska vill säga.

Anonym sa...

Ja! Rostade mackor va gott :) Det ska jag göra nu, fast te istället för vin då....eller oboy kanske? Sedan kanske jag ringer dig? Bild på liten finns på min blogg =)