CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, mars 04, 2008

Gick jag före???


Var och handlade förut.
Gick mot en kassa som såg tom ut. En tant höll på att betala och det fanns inga andra varor upplagda på bandet.

En närmare 1.70 m hög kundkorgshög står bredvid kassan.
När jag kom fram och precis är på väg att börja lägga upp mina varor, så kommer en gubbe... eller man... i 50-åråldern fram.
Han hade stått och bläddrat i några tidningar vid tidningsstället.
Då visar det sej att han hade ställt sin korg överst i kundkorgshögen!
Han tar fram en mjölk och tänker lägga den på bandet!

- Ursäkta, sa jag, men du stod faktiskt inte i kö!

Och så börjar jag lägga upp mina varor innan han hinner lägga sitt mjölkpaket på bandet.
Sen står han där bakom mej och muttrar något som är helt ohörbart, men säkerligen gick något i stil med "korkade fruntimmer" eller något sånt..

När mina varor är upppackade lägger jag en sån där mellangrej så han kan packa upp sina varor..
Gör han det??
Nähe då!
Han står där med sin korg och väntar tills jag har betalat!
DÅ först lägger han upp sina varor.

Gjorde jag fel???
Stod han i kö???
Räknas det som man står i en kö om man ställt sin korg överst i en så hög kundkorgsstapel, att det är helt omöjligt att se om den översta korgen innehåller varor eller inte, och om man dessutom står en bit ifrån och bläddrar i tidningar?
Står man i kö då??

Hade gubbmannens korg stått vid bandet, på den där lilla hyllan som finns där, så hade jag inte sagt något om det, men nu??

Så vad säger ni?
Gjorde jag rätt eller fel som sa att han inte stod i kö??
Var det jag som gick före i kön?

Detta är ju inte något som bekymrar mej något nämnvärt direkt, är mest bara nyfiken vad just DU anser!



or



6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Man står väl inte i kö om man inte STÅR i kön? Går man bort och bläddrar i tidningar får man väl skylla sig själv helt enkelt. Så det så!

Anonym sa...

Håller med föregående talare!

Tina Högman sa...

Poängen med kö är ju att man ska stå i kön.
Trodde jag i alla fall.

Ja, det hade visst fler konstaterat ser jag...

Trollmor sa...

håller med dom andra...du skulle sparkat på han, så han hade nåt att gnälla på..korkskallar finns det gott om..

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;)håller bara med!!

Visst en hel drös li´köpingsbor här????

;)

Anonym sa...

Klart att du gjorde rätt! Han får väl skylla sig själv som lämnar kön för att tjuvläsa tidningar den snåljåpen!