CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, maj 11, 2009

Åter till vardagen

Idag har vardagen börjat.
Jocke har återgått till jobbet efter två veckors pappaledighet.
Har varit väldigt skönt att han har varit hemma så lång tid, så man kommit in i lite rutiner.
Fast de rutinerna ändrades ju ganska snabbt, eftersom jag plötsligt blev själv med båda barnen. :-)
Jag fick själv se till att de fick mat i sej. Eftersom Herman vaknade först så fick han välling först. Sen vaknade Theo lagom till Teletubbies, och då fick han sin mat medans vi alla tre satt uppkrupna i fotöljen. Riktigt mysigt!
Blöjbytena gick som en dans det med. Herman står bredvid skötbordet och accisterar mej med tvättlappar och blöja när jag byter på Theo.
Sen somnade ju Theo och då kunde man i lugn och ro byta och klä på Herman.

Och idag är ju Herman på dagis, så den största utmaningen idag har än så länge varit att klä på begge barnen ytterkläderna, placera dom i syskonvagnen och gå till dagis.
Och det fixade vi utan problem. Vi kom tom i tid! :-)
Nu återstår det att se om morgonbestyren går lika smidigt varje dag..
Vilket jag tvivlar på..
Men den utmaningen ska jag väl också fixa! Man är ju kvinna! :-)

Nu vaknar Theo hör jag. Han är väl hungrig igen kan jag tänka mej... Han äter som en häst den lille krabaten! :-)

Höres och störes!

1 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Ja det brukar ta ett tag och komma in i rutinerna. Jag la mina på skötbordet båda två... i alla fall så länge Angelica var liten!