CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, maj 14, 2009

Min mobil är sjuk..

.. eller också har han bara tröttnat på mej..

Det började för några veckor sen.
När jag tog upp telefonen ur jackfickan såg displayen helskum ut. Allt var förskjutet, så texten och bildens början var till höger i displayen och slutet var i början..
Stängde av telefonen och startade den igen, och då funkade den som den skulle igen!

Sen i förra veckan så var det likadant igen.
Hade haft den i ett sidofack på skötväskan, och när jag tog upp den var displayen sne igen.. Men denna gången hjälpte det inte att stänga av den. Då blev displayen helt vit istället!
Stängde av den och satte på den igen, och nu var displayen sne igen..
Provade att ta ur batteriet, ha den avstägd över natten, rengöra den.. Nada!
Jocke googlade lite och hittade ett tips om att slå den i bordet.
Vad har jag att förlora? tänkte jag och gjorde så.
Döm om min förvåning när det funkade!

Ja..
Tills idag..
Då var det likadant igen efter att ha haft den i jackfickan..
Gjorde samma sak igen och efter några slag i bordet funkade den.
Ja, tills jag skulle gå in i menyn.. Då blev den plötsligt sne igen och började helt okontrollerat att bläddra av sej själv!

Blev förbannad och slog den i bordet några gånger till samtidigt som jag skällde på den.
Och nu funkar den igen som den ska!
Återstår dock att se hur länge...

Får nog leta efter en ny telefon..
Dessvärre går mitt abonnemang inte ut förrän 30 september, och man kan inte göra några ändringar förrän tre månader innan.
Och jag vill köpa mej en ny telefon med abonnenmang..
Visst kan jag köpa en ny telefon kontant, men just nu räcker inte pengarna riktigt till en sån lyx..
Man är ju inte stormrik när man går på föräldraledigt precis..

Som tur är har Jockes jobbarkompis en telefon han inte använder, så den ska jag få ha som back-up om min krånglar igen.
Vilket jag inte tvivlar det minsta på att den kommer att göra..
Frågan är inte OM utan NÄR..

0 har lämnat spår..: