CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, oktober 19, 2007

Alla vägar bär till.. Vedum??

I tisdags var jag ju på matlagningskväll med ett gäng mammor. Vi skulle träffas kl 18 i Larvs församlingshem.
Jag bor 7 km från Larv.. Det tar knappt 10 minuter att åka dit..
Jag har bott här i snart 5 år, men har aldrig varit i Larv, så innan jag åkte förklarde Jocke vägen för mej. Han avsluta med att säga "Kör rakt fram, annars kommer du till Vedum!"

Okej.. Verkade ju inte så svårt... Sväng vänster och sen rakt fram..
Borde ju vem som helst fixa!
För säkerhets skull åkte jag hemifrån en halvtimma innan vi skulle träffas..

Svänger vänster där jag skulle svänga vänster. Förstsätter sen vad jag tycker är rakt fram, genom en snäv kurva..
Kommer till en korsning..
Hmm... Han nämnde ju nått om Längjum.. Skulle jag passera där?? Men då måste jag ju svänga höger??
Tur att mobiltelefoner finns..
Ringe och frågade vart jag skulle ta vägen..
"Ja men nu har du ju svängt nånstanss fast jag sa att det är rakt fram!! Du är ju påväg till Vedum!!"
Jaha.. Vände igen och åkte tillbaka samma väg.
Insåg att där jag svängde var visst ingen kurva, utan en korsning!
Jaja, bara 5 km fel..
Fortsätter sen rakt fram..
Kommer tillslut fram till Larv.
Jaha.. En korsning..
ad sa han nu då? Var det här jag skulle svänga höger??
Jag gör det..
Inser at jag är på väg in i samhället.. Och det minns jag att han sa!! Att jag INTE skulle köra igenom!
Jaha.. Bara att vända igen då..

Sen då? Efter en liten bäck ska jag svänga höger..
Kör över bäcken...
Är det där en korsning? Nä.. Det kan det inte vara..
Kör rakt fram..
Hmmm..
Kanske ska vända och kolla försäkerhets skull..
Jodå.. Jag skulle ha svängt höger där.. Det var en korsning.. Ytterligare en konstig korsning.
Och nu ser jag församlingshemmet!
Kommer fram precis kl 18!!
Tur att jag åkte hemifrån i god tid.. :-)

Sen igår skulle Tina följa med mej och Herman på babysim.
Telefonen ringer...
- Dom har ju spärrat av hela infarten till Tråvad!! Hur ska jag nu åka?? Är på väg mot Vedum!!"
De håller på att bygger om E20 till 2+1-väg..
Förklarar vägen och hon kommer tillslut rätt..
- Vilken tur att jag åkte i god tid!! säger Tina. :-)

Så ska ni någonstans.. ÅK INTE MOT VEDUM!!! Då är ni garanterat fel.. Om ni inte ska till Vedum förståss.. Dit kan man åka.. De har billiga skor där.. Och kök.. Fast de är nog inte så billiga..

8 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Förvånad??? Knappast ;) Tur att du kom rätt till slut, ingen middag man skulle vilja missa. Lät ju supergott!

Anonym sa...

(S)Vedum är rätt fint.
Såg inga italienare när jag var där.
Lennart

Anonym sa...

jisses. låter precis som när jag är ute o åker efter vägbeskrivning :) men åå va glad man blir när man kommer fram...OM man kommer fram!!

Suss sa...

Annie: Hmm.. Vad menar du med det?? Fattar nada.. ;-)

Lennart: Nä.. Italienarna tog väl tåget.. :-)

Bittan: Ja glädjen är obeskrivlig när man äntligen hittat rätt! :-)

Tina Högman sa...

Hur kan dom komma på att krångla till saker sådär, när jag kommer. Jag som inte har nåt lokalsinna. Och vad skulle jag göra? Stannat och frågat "hur ska jag nu komma till Suss?"

Tina Högman sa...

Lokalsinne menar jag...

Suss sa...

Tina: Ja jag är ju en stor profil här i byn, så de hade säkert vetat vem jag var och vart jag bodde.. :-)
Kan ju förövrigt meddela dej att man kunde åka in den nya infarten.. Men du blev väl så förvirrad att du missade den.. :-)

Anonym sa...

Rolig du är Suss ;)