CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, oktober 02, 2007

Precis som vanligt.. Eller???

Igår hämtade jag tidningen, precis som vanligt..

Satte mej vi köksbordet med en stor mugg kaffe, precis som vanligt..

Började bläddra i tidningen, läste det som verkade intressnat, precis som vanligt...

Kom till sporten och bläddrade snabbt förbi, precis som vanligt..

Eller???

Blä!!!


Detta låg på mittuppslaget!!

En stor fet äcklig spindel!!!!
Den såg rätt död ut..
Petade lite på den med en penna...
Den var INTE död!! Ena benet började sprattla!!

Sprang snabbt och hämtade en gammal barnmatsburk och petade ner den där, och så på med locket. Där låg han sen helt stilla..

Men rätt som det var blev det fart på den! Sprang runt som en tok i burken! Han ville nog inte vara där...

Blev nyfiken på vad det var för sort.. Hade aldrig sett en sån förut. Inte för att jag brukar studera spindlar så där värst ofta men..

Funderade på vad jag skulle googla på..

"stor äcklig spindel med randiga ben"? Kan man söka på det? Det kunde man inte...

Sökte på "spindel" och lyckades till slut konstatera att det var en Skuggspindel..

Så nu när jag vet det så spolade jag ner den i toaletten...

Hädanefter tänker jag skaka tidningen ordentligt innan jag går in och sätter mej vid köksbordet.. Vill inte hitta någon mer spindel.. Vill inte att spindlar ska bli "precis som vanligt.."


4 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Så du gav den en kommunal begravning istället för att doppa den i chocklad och äta upp den.
Kittlar dödsskönt i kistan
Lennart

Anonym sa...

Iiiiii, jag ryser! Hatar spindlar och ger alltid ifrån mig ett litet tjut om jag får syn på någon. Då kommer mannnen springades och som med lätthet kan avlägsna odjuret så jag slipper se det :D. Tur jag har en man ;).

Anonym sa...

Oh, hade nog inte ens studerat den på nära håll genom en glasburk. Tänk om det hade varit en superspindel som hade lyckats ta sig igenom glaset!!!

Hmm, nä, är inte gravid. Finns nog inte ens en lite sannorlikhet till det. Så får acceptera att det dåliga minnet är av åldern...

Tina Högman sa...

Klart han fick panik när han hamnade i burken. Hur skulle du känt dej??