CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, november 07, 2007

Jag har bestämt mej...

Jag ska sluta handla i mataffärer!
Japp!
Så får det bli...
Blir såå irriterad varje gång, att jag nu helt enkelt fått nog!

För det första: Jag får ALLTID den kundvagn som gnisslar mest, drar åt ett håll, har tröga hjul, ja.. you name it...

För det andra: Dessa fiffiga korgar med draghandtag.. Som man kan dra efter sej istället för att bära.. Säkert en jättebra uppfinning...
Men kan inte folk fatta att de faktiskt har korgen bakom sej??
Tydligen inte..
De stannar vid någon spännande hylla, håller krampaktigt i korgen, men drar den inte till sej!! Nähä då..
1 meter bakom dom står korgen och blockerar vägen när jag kommer med min gnisslande kundvagn. Får själv knuffa undan korgen för att ta mej förbi..

För det tredje: Dessa kärringar med rullatorer... De tror de äger affären, och knör och tränger sej före..
Vaddå nu då?? Har dom företräde till allt bara för att de har rollator??

För det fjärde: Andra kundvagnsförare som inte har vett att flytta på kundvagnen, utan placerar den strategiskt mitt i gången! Och när man sen flyttar lite på deras vagn, blänger de surt och muttrar irriterat, precis som om jag knyck saker från vagnen.

För det femte: Alla pratglada människor som helt enkelt MÅSTE stå mitt i gången och prata med någon de träffat på! Och som inte har vett att gå åt sidan när man kommer med sin snedragande och tröga kundvagn! De bara tittar lite på en och fortsätter sen prata med varandra, tills man högt och tydligt säger "URSÄKTA! KAN JAG FÅ KOMMA FÖRBI??"
Ojdå, säger de, flinar och kliver åt sidan. Men tro inte att de flyttar på sin korg eler kundvagn! Nä, den får man själv knuffa åt sidan för att komma förbi!

För det sjätte: Jag hamnar ALLTID i den kassakö som tar längst tid!! Antingen pga att en kärring (oftast med rollator) står och fipplar med plånboken när hon ska betala, eller pga att kassörskan är såå seg!!
Och byter jag kö, ja då tar den nya kön självklart och stannar upp, medans min gamla kö speedar iväg..

*SUCK*

Så det är lika bra att ge upp handlandet i mataffärer..
Får bli självförsörjande istället..
Måste bara köpa en åker, så jag kan odla säd, så jag kan få mjöl..
Och köpa en ko, så jag kan få mjölk..
Och köpa en höna, så jag kan få ägg..

6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Tack för besöket...;-)
Självförsörjande låter bra tycker jag...Hade såna planer förra året..kanske du minns..Bätthan å jag skulle ju ta över min mammas hus på landet å klara oss själva...Tyvärr gick ju inte det...så man får väl ta det som det blir...Vi har det bra ändå..:-)
Krama Herman från oss..å kram till dig oxå..å till Tina..när du träffar henne...

Anonym sa...

Tack för besöket...;-)
Självförsörjande låter bra tycker jag...Hade såna planer förra året..kanske du minns..Bätthan å jag skulle ju ta över min mammas hus på landet å klara oss själva...Tyvärr gick ju inte det...så man får väl ta det som det blir...Vi har det bra ändå..:-)
Krama Herman från oss..å kram till dig oxå..å till Tina..när du träffar henne...

Anonym sa...

En underbar studie i mänskligt beteende.
Du har ju så träffsäkert rätt.
Alla är ensamma i affären.
(Utom du)(och jag).
Man kan bli tokig på människor.
Lennart

Anonym sa...

Du kan la be *hönan bokom plankan* att värpa ngr ägg åt dig Suss =)

Skoja bara ...du har verkligen rätt....kommer ihåg en ggn när vi handlade på jobbet åt våra vårdtagare...en gammal tant med rullator tog sats å satte hela kundvagnen i min hälsena hela tiden....efter 4 ggn ...så blev jag förbaskad å sa det jag precis sagt 4 ggr....byt kassa detta är för hemvården men tanten fortsatte å snart såg jag blodet sippra så då hade jag god lust att ta tag i vagnen å dra den bakåt men då hade la tanten ramlat....pensionärer...de har ju hela dagen på sig!

Kram Annica

Anonym sa...

Hehe.. Du kan du Suss.
Jag har en USK elev just nu som jag ska lära upp, hon har praktik. Så jag får väl lära henne allt hyss jag kan :P
Kramar på dig.
Och jag vet inget nytt än :(

Tina Högman sa...

Ja om du skaffar en ko tänker jag ALDRIG komma hem till dej mer!