CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, november 14, 2007

Vatten och På återseende!

I morse skulle jag diska ur Hermans vällingflaska, och började spola i kranen.
Efter en stund känner jag hur jag börjar bli blöt om fötterna.
SKIT! Vattnet går!! var min första tanke..
Sen kom jag på att jag redan hade fått barn, så något vatten från mej var det definitivt inte.. För jag hade väl inte kissat på mej???

Stängde av kranen, öppnar skåpet under diskbänken..
FULLT MED VATTEN!
Insåg att avloppet släppt ifrån själva diskhon, så allt vatten jag spolat helt enkelt bara runnit rakt ut i tomma intet!
Eller rättare sagt in i skåpet och ut på golvet, under diskmaskinen och ja.. lite överallt där det gick att sippra in..

Ringer hyresvärden och hon i sin tur ringer rörmokaren.
10 minuter senare ringer det på dörren.
WOW! Dom är redan här! Snabba ryck måste jag säga! *impad*

Han kollade lite, skruvade lite och så var det klart!
Visade sej att det bara var att skruva fast silen igen, så satte sej avloppet fast automatiskt..
Kunde väl inte jag veta!
Trodde det var något mycket mer komplicerat som hänt..

Så när de åkt var det bara för mej att börja torka...
Torka torka torka..
Tur att Herman somnat, annars hade jag ju knappast fått göra det i lugn och ro..
Nyfiken som han är..

Imorn får vi nyckeln till vårt hus, så då flyttar vi!!
Telefonen flyttas på fredag, och de lovade att bredbandet skulle komma samma dag, eller nästkommande vardag, d v s på måndag.
Så nu blir det väl tyst från mej ett tag.
Även om bredbandet skulle funka fro m fredag, så lär jag ju knappast ha tid (elller lust) att sitta framför datorn.
Lär ju ha annat för mej..

Så Hej då på ett tag! Vi hörs när jag återkommer!

3 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Jag vaknade en morgon och trodde att vattnet gått. Tills jag kom på att Christoffer redan var född. Sen trodde jag att jag kissat på mej. Sen förstod jag att vattensängen pajat...

Anonym sa...

Lycka till med flyttandet i helgen!!

Anonym sa...

Lycka till med flytten! Hoppas höra från dig snart igen.
Jag har begränsat åtkomsten till mitt space nu. Men jag vill så klart att du ska kunna titta in som vanligt. Lite svårt blir det eftersom du inte har ditt Windows live space längre men om du har lust att dela med dig av din epost adress så kan jag lägga till dig på listan för dem som jag vill ska ha åtkomst till min sida.
Jag kommer i a f fortsätta hälsa på hos dig som vanligt.

Kram
Kimme