CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag, november 24, 2007

Vaddå tår??

Satt och tittade på Mr Bean förut. Han hade svårt att somna.
Det fick mej att tänka på en gång för länge sen.

Jag kan väl ha varit runt 6-7 år eller så.
Jag hade gått och lagt mej för att sova.
Men jag kunde INTE somna!
Var stört omöjligt!
Ropade till mamma och pappa som satt i tv-rummet:
- Jag kan inte sova!!
- Räkna tår! ropade mamma tillbaka.

Eftersom jag inte var så gammal ifrågasatte jag inte det utan började räkna..
Först familjens tår..
Gick ju fort..
Bestämde mej sen för att räkna alla tår i kvarteret.
Blev lite osäker om hundar och katter hade tår, men jag räknade med dom också, för säkerhets skull.
När alla tår var räknade tände jag lampan, gick upp till skrivbordet och skrev ner antalet jag fått.
Ville ju komma ihåg det tills morgonen efter, så jag kunde berätta för mamma hur många tår det fanns i kvarteret.
Sen gick jag och la mej igen.
Minns inte hur länge jag låg vaken efter det..

På morgonen sen berättade jag för mamma hur många tår jag räknat till.
Hon började skratta.
-Varför räknade du tår?? undrade hon.
- Ja, men du sa ju det igår!! svarade jag.
- Nä, jag sa att du skulle räkna FÅR!

Tyckte det var konstigt..
Fanns ju inga får här i närheten att räkna!!

Bää, på er!!



3 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Jag hade också svårt att sova när jag var liten. Kan bero på att jag alltid låg med öppna ögon i sängen och stirrade i taket. Kom aldrig på tanken att räkna tår dock... Kanske hade hjälpt :)

Anonym sa...

Tycker din logik var helt Ok...Tår hade du ju..gick å räkna..Får fanns det ju inga =0..lätträknat..;-)
Nu är det dax för vår flytt..nästa vecka..:-)..sen blir det nätfritt ett bra tag igen..
Grannen/kompisen miafia från Space har många får..blir väl att springa dit å räkna ifall John Blund inte kommer..;-)
Ha det gott..å krama Herman..
Bill & Bätthan

Anonym sa...

Hehe... Det där kommer jag ihåg som om det var igår. :D