CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, augusti 13, 2008

Dolly Parton???

Äntligen har man hittat en klänning att ha på kusinens bröllop på lördag!
Fick åka ända till Uddevalla för att få tag i den!
Passade då även på att köpa en ny BH.
Gjorde något jag faktiskt aldrig gjort förut.
Bad om hjälp!
Hon som hjälpte mej var jättetrevlig!
Hon frågade vilken storlek jag använde.
80 D, svarade jag.
Hon tog ett mått ändå.
Visade sej att jag tydligen skulle ha 75...
Jaha.. Man har visst krympt!

Sen plockade hon fram lite olika BH:ar och jag gick in för att prova..
Då konstaterade vi att kupstorleken var helt fel!
Jag fick gå upp en storlek!
Från D till E!!!!

Och plösligt känner man vilken otroligt stöd BH: n ger!
Jag har helt enkelt köpt fel storlek!

Dessvärre underlättar det ju inte mina framtida BH-köp..
Det har varit jättesvårt att hitta i storlek 80 D, och det lär ju knappast bli enklare att hitta i 75 E.
Om man inte går in i svindyra underklädesbutiker då..

Så nästa gång någon vill ge mej en present så tackar jag inte nej till ett presentkort i en riktigt bra butik för underkläder!

3 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Jag känner igen det där med att ha svårt att hitta rätt storlek. Finns dock ett företag i England som bara säljer BHar i större kupstorlekar och de har postorder också. bravissimo.com är adressen dit. Inte lika billigt som H&M men inte heller jättedyrt.

Anonym sa...

Konstigt jag skickade nyss en kommentar men den kom ej fram...nåväl...jag har oxå mätt mig te en ny storlek 75 D men måste hitta en bra affär bara...dock aldrig Max Mode i Skara...över min döe kröpp..

Nu te ngt helt annat...läs denna fina blogg som föräldrarna skriver om sin cancersjuka 6 åring....gråtit har man gjort men nu kan man se hoppet =)

http://moahenriksson.blogg.se/2008/august/


Kram Annica

Tina Högman sa...

Ja nu vet vi ju vad vi kan ge varann i julklapp!!