CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, augusti 28, 2008

Jag har misst kontollen!

Och det är jobbigare än jag trodde det skulle vara!

Idag lämnade jag Herman på dagis för första gången.
Jag har lämnat honom där förut, men bara några enstaka timmar åt gången, men idag så sa jag "hej då" redan i dörren.
Han blev så ledsen!
Och jag blev ledsen.. Fast det ville jag ju inte visa honom, så jag fick ju försöka se glad ut när jag gick därifrån.
Jag ska hämta honom strax före två, men jag kunde inte hålla mej. Så 1 1/2 timma efter att jag lämnat honom ringde jag för att höra hur det gick.
Och jodå, han hade allt varit lite ledsen ett tag, men nu satt han i sandlådan och grävde, och det verkade vara bra. Fast han hade nappen.. :-) De lät honom ha det så här i början.

Imorn ska jag lämna honom redan kl 8 på morgonen. hoppas det går lite bättre då..

Usch! Det är skitjobbigt!
Att veta att han gråter när man går därifrån, och inte kunna göra NÅGOT åt det!
Antagligen tycker jag det är mycket jobbigare än vad han tycker..
Men att jag skulle bli så ledsen för att tappa kontrollen över honom, ja det var en helt ny sida jag inte trodde jag hade..

Alltid lär man sej något nytt om sej själv..

4 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Nu e ju inte jag mamma te dessa 3 barn men jag vet att jag mådde skitdåligt då jag lämnade barnen i början på dagis.

Jag lovar dig Suss att det kommer att komma dagar då det är jätte jobbigt när de inte vill slita sig från en när man måste gå...

Då mår man som sämst men sen mår man bra när man hämtar dem å man får höra allt skoj de haft under dagen =)
Hahaha måste kommentera...Margareta??? Asg näe men Elisabeth =)
Kram Annica

Trollmor sa...

Och sen kommer tiden då de gråter när man kommer....

Anonym sa...

Ja...det är jättejobbigt de gångerna barnet gråter och man lämnar på dagis.
Hur gammal är Herman?
Men jag tycker att det kändes skönt att man får ringa och höra med dagis hur det går. Då lättade det lite i hjärtat.

Suss sa...

Trollmor: Ja, jag antar det.. :-)

Mia: Han är 19 månader, lille Herman.