CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, augusti 19, 2008

Ett nytt kapitel

Idag började vi på ett nytt kapitel i våra liv.
Herman har börjat på dagis!!
Första inskolningen var idag, och allt har gått jättebra!
Han var lite blyg i början, men efter en stund började han leka med sakerna som fanns där inne.
När vi sen gick ut på gården, så släppte allt!
Han sprang runt och kollade in allt, grävde i sandlådan, åkte bobbycar..You name it!
Han titta knappt efter vart jag var! (som hade slagit mej ner på en bänk med en kopp kaffe)
Och detta var bara första dagen!
Så jag hoppas att det går lika bra de andra dagarna, för då behöver jag inte vara det minsta orolig för honom!

Fast det tog nog på krafterna..
Vi var bara där mellan 9:30-11.
Men när vi kommit hem, och han hade ätit lite, så skulle jag byta på honom.
Och gissa vem som höll på att somna på skötbordet?! :-)

Sen räckte det med att jag la honom i vagnen, och där ligger han nu och sover så gott.
Och då passar jag ju på att surfa runt lite.. :-)

I eftermiddag ska vi till BVC och träffa hans barnläkare.
Han har problem med vikten, går inte upp som han ska, så hon ville titta på honom och ev ta lite prover..
Återkommer om det.

Nu ska jag ta mej en kopp kaffe och kolla runt lite!

5 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ahh, dagistiden....
Längtar inte tillbaka måste jag erkänna!
Skönt att det gick bra så här första dagen men bered dig på motgångar, de brukar komma. ;)

Många av mina kompisar som jag var mammaledig med när det begav sig har nu börjat om igen, med samma eller nya pappor... och frågan kommer ju: Ska inte ni också?
Nej tack! Kan sakna vissa bitar men aldrig att jag börjar om igen! Nu är alla så stora och dras med tonårsstrul samtidigt som man har en liten... Njae :S

Men, ni har mycket mys att se fram emot i alla fall!

Kram

Anonym sa...

Skönt att allt gick bra på förskolan. Ofta är det väl svårare för oss föräldrar att lämna ifrån sig barnen på dagis än det är för barnen att vara där. De brukar ju ha massa skoj och får så många vänner.
Hoppas att allt gick bra på BVC och att han snart lägger på sig lite vikt.

Anonym sa...

Vad skönt att det gick bra med inskolningen. Har en kompis som också håller på med det nu och det går inte riktigt lika bra. Kommer själv ihåg att jag tyckte mycket bra om att vara på dagis, för där fanns alltid nått att gra och nån att leka med.

Tina Högman sa...

Vilket kapitel är jag på då? 853???

Anonym sa...

Hur har det gått på dagis? :-)