CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag, augusti 09, 2008

Svärmor...

Min svärmor är bra på alla sätt och vis...

MEN..
Ibland blir jag bara såå trött på henne!

Vi håller ju på att måla om Hermans rum just nu, och färgen vi valt är väldigt stark grön.
Vi provmålade en liten bit först, för att se vad vi tyckte om färgen.
Svärmor kom förbi eftersom hon var nyfiken.
- Ska det vara så grönt? var hennes kommentar.
- Japp! sa vi.

Och nu har vi målat en av väggarna, och vi är nöjda med resultatet.
Visst, det är grönt.. JÄTTEGRÖNT! (ungefär lika grönt som texten här är) Men vi tror ändå att det kommer bli bra.
Man får ju tänka på att det kommer att komma in möbler, tavlor, stickers och sånt som dämpar färgen lite.
Dessutom är det ju ett barnrum, och det får det ju gärna vara mycket färg!
Tycker vi.

Det tycker inte svärmor.
Jocke hade träffat på henne i affären tidigare idag, och han berättade då att vi nu var i full gång med att måla.
- Ja, jag tycker ju att det blir för grönt, sa hon.
- Ja men det tycker inte vi, svarade Jocke.
- Ja men jag gillar inte när det blir så straka färger i ett rum! Och särskilt inte på väggarna!
Jocke blev nu väldigt irriterad och sa:
- Nu är det ju VI som valt färgen, och VI som bor i huset! Och vi bryr oss inte om vad du tycker, så det är ingen idé att du fortsätter tjata om det!

Jag menar...
Varför ska hon lägga sej i vad vi väljer för nyans att ha på väggarna till VÅR sons rum??

Blir bara så trött på henne ibland...
Ska bli intressant och se om hon ändrar sej när allt är klart med både färgen och inredningen.
Kanske inser hon då att det faktiskt blev bra?
Eller också gör hon det inte..
Hur som helst så bryr vi oss inte om vad hon tycker! Vi gör som VI vill ändå!
Det har vi alltid gjort och kommer alltid att göra!

Det är fler grejer som jag börjat störa mej på hos henne..
Men det kan jag ta upp i en annan blogg..

6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ja du Suss. Hoppas att det aldrig någonsin går så långt som här...min svärmor är under all kritik ...kan berätta en annan ggn när vi ses.
Men vi har inte haft ngn kontakt med mina svärföräldrar på över 2 månader å det kommer nog aldrig bli så att vi umgås igen...
Visst kan de vara jobbiga ...
Ha en bra dag!
Kram Annica

Tina Högman sa...

Mina nya svärföräldrar bor i Norge... kanske ganska praktiskt...?!?

Anonym sa...

Jag tycker man iof får tycka och tänka vad man vill om sina svärföräldrar...eller vem det nu än må vara...meeen...att blogga om det? men vill man att det kommer fram så är det en bra ide..

Suss sa...

Anonym nr 2: Jag skriver vad jag vill i min blogg, och skulle det komma fram till min svärmor att jag nämnt henne i min blogg, så låt vara för det då! Jag står för vad jag tycker och skriver!!
Men varför är du anonym? Vågar du inte stå för din åsikt?

Tina: Ja det är väl kke bättre än 5 minuter ifrån.. :-D

Anonym sa...

Ja vad är det för skillnad om jag har ett namn eller inte? jag är lika anonym iaf, och har man en blogg får man inte bara förvänta sig positiva reaktioner :-)

Anonym sa...

Så gjorde min svärmor också. Vi målar vårt hus svart. Då säger hon att hon tycker det är fult med svart och alla i byn kommer undra vem som har det fula huset. Jaha, sa vi och brydde oss inte. Då ringde hon till mina föräldrar. Men mina föräldrar tycker det är snygg med svart så där fick hon inget stöd. :-)