CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag, augusti 10, 2008

Mycket slit för lite paj...

Blev supersugen på paj förut!
Kilade ut i trädgården för att se om äpplena var mogna.
Det var dom inte...
Kom på att jag hade rabarber i frysen!

Slängde in rabarbern i mikron för upptining.
Smälte smöret till smuldegen. Blandade ihop de torra ingredienserna till degen.
Smorde en pajform.

Passade på att fylla på socker i min sockerburk. Ett helt paket, 2 kg, fick plats i burken.
Ställde upp burken på översta hyllan i skafferiet.

Nu pep mikron!
Tar ut rabarberna.
Strör över lite potatismjöl.
Kommer på att jag behöver socker.

Tar burken från översta hyllan..
Inser att jag inte satt på locket (som på denna burk är botten) ordentligt..
Nästan 2 kg socker faller över mej, köksgolv och pajdeg...
Socker överallt...
Suck...
Jaja.. Bara att ta fram damsugarn och städa upp efter mej..
Bara att göra ny pajdeg..
Vilken tur att sockret räckte!!!

Så nu sitter jag här och väntar på att pajen ska bli klar.

Behöver jag säga att jag tänker njuta VÄLDIGT mycket av denna paj??

5 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Hej vännen! Hoppas pajen smakade gudomligt :).

Jo, hur gjorde du när du skulle fylla i ansökan om havandeskapspenningen? Fyllde du i den tillsammans med Eva?

Kram Jeanette

Anonym sa...

Som att jag skulle bli förvånad ;) Det är väl bara sååå typiskt dig!

Tina Högman sa...

Jag förstår vad det är för burk du har. Jag har en sån jag med misstänker jag... Fast jag har MJÖL i min. Det är inte heller kul...

Anonym sa...

Oh vad gott med paj. Nu blev jag väldigt sugen. Kanske ska ta och baka mig en ikväll :)

Hoppas den var värd allt extra jobb, men det kan jag tänka mig att den var!

Anonym sa...

Okej tack, jo jag har fyllt i det jag kan, sen får jag sätta mig med Eva och göra resten, vet inte riktigt vad jag ska skriva på arbetsuppgifterna :).

Och en sak till, när man ska skriva datum från och med och till och med för HP. Vad ska jag skriva för datum? Det är ju 60 dagar innan BF man har rätt till, men sen är det ju 11 dagar före BF som man inte får någon HP. Men skriver jag ändå fram till BF datumet 25/12 eller ska jag dra bort 11 dagar?

Krångligt det här :).