CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, september 12, 2006

Min bror

Jag är yngst i en syskonskara bestående av tre systrar.
När jag var liten ville jag såå gärna ha en storebror!!
Men hur mycket jag än tjatade och önskade mej en storebror av mina föräldrar så lyckades dom inte fixa en åt mej..
Konstigt...

Men jag var ju inte värre än att jag löste det på mitt egna lilla kreativa och fantasifulla sätt!
Jag skaffade mej en i alla fall!!

Han hette Nikodemus.
Men det var bara jag som visste om att han existerade, för när han föddes så sprang han till Japan!
Där bodde han sen i många år. Han skickade brev till mej som bara jag kunde se, där han berättade att hur han hade det.

Vid nått tillfälle besökte han Afrika, för en dag kom det ett brev på posten, frankerat med ett frimärke från Ruwanda!
Det mystiska var att det var ett RIKTIGT brev!! Som alla kunde se!!!
Jag var helt fascinerad!!
Men sen kom jag fram till att det var en av mina systrar som retades med mej...
De hade en förmåga att göra det... Ofta!!
Jag kan ju säga att jag var såå arg på Helena för att hon gjorde en sån sak mot mej!

Efter många år så bestämde han sej för att flytta till Jönköping!
Och nu har jag inte hört något ifrån honom på flera år nu..
Undra vart han tog vägen???

3 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Ja jag ville ha en storasyster. Tror du jag fick nån eller?? Nähä inte då. Bara två irriterande småsystrar. Jag kan meddela att när den sista systern kom blev jag skitsur för jag ville ha en lillebror...

Anonym sa...

va ni är taskiga mot lilla Suss...hon som är så snäll...
Suss, jag har hört att Nikodemus bor hos Helena..kolla upp det du..

Kram / B.

Suss sa...

Tina: Ja men nu e du väl rätt glad att det blev en syster till???
Eller??? :)