CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag, september 08, 2006

Navelludd....

Idag är det en sån där typiskt navelluddspillardag..
Inte för att jag har navelludd precis, men... ja.. ni fattar.. (kanske..)

Motivationen är nu nere på minus trettifem..
Finns massor av borden..
Men jag har ingen lust!!!
Vill bara sitta i soffan, glana på film och pilla navelludd!! (som jag inte har)

Har fortfarande lådor att packa upp, men eftersom vi i vårt lilla hushåll är extremt veliga så vet vi fortfarande inte hur va ska möblera här hemma!
Den lägenhet vi flyttade ifrån var stooor (102 kvm).
Nu bor vi i ett hus, som är nästan lika stort (100 kvm), men uppdelat på två våningar.
Så plötsligt blrev alla rummen väldigt små, och våra möbler aningens överdimensionerade!
Tänk er själva att knö in en massa möbler stora som berg i ett hus i storleken lilleputtland!!
Och att dessutom försöka få det att se BRA ut!! Inte lätt...

Vi måste köpa nytt!!
Jättekul!!
Javisst!!
Gillar att shoppa!!!
Men när ska vi hinna???
Och vad behöver vi köpa???

Gaaahhh!!!
Jag blir mer crazy för var dag!!
Jag vill ju få ordning NUUUU!!!!

Så stället för att pyssla om hemmet, och ställa in saker där de hör hemma, knallar jag väl ner för trappen igen, placerar mej i soffan och fortsätter stirra i taket...
För jag kan inte ens komma överens med mej själv om vilken film jag vill se...

7 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ha, ha, ha....Du har verkligen räddat min dag. Har precis fått mig ett härligt, underbart skratt tack vare idol-länken du lagt ut längre ner. Ja, hur tänker juryn egentligen? ;)

Sitter du fortfarande och pillar navel-ludd? Har du inte kommit på vad du ska göra, så kan du ju alltid städa här hos mig. Inte???? Jag bjuder på gott kaffe och trevlig konversation.

Nädu, bara njut. Det ska jag göra.

Grattis till huset föressten och trevlig helg!

S-Man sa...

Ameh! Velpotta.
Sälj av lite gamla möbler och köp nytt.
Alltid gôtt att få börja klä den nya boningen med nytt inkrom.

=)

Anonym sa...

Nä, det tar sin lilla tid att "bo in sig" i det nya huset. Flyttar fortfarande omkring grejer som jag inte kan bestämma mig för vart de hör hemma...suck.
Ta ett break från allt nu i helgen. Hitta på nått kul istället så ska du se att du hittar lösningar och nya ideer sen. Du verkar ju vara en kreativ och driftig tjej :)
Hälsningar Kimme

Anonym sa...

Visst är det jobbigt när man inte kan komma överrens med sig själv om saker? Jag brukar bli ganska irriterad för att jag aldrig kan bestämma mig!

Hoppas du är fri från navelludd nu ;)

Anonym sa...

Men duu..glöm inte å köpa lite nytt
navelludd ifall känslan infaller sig igen...
Kram /B.

Tina Högman sa...

Ja för oss var det tvärtom när vi flyttade till hus. Från en trea på 78 kvadrat till ett hus på 280 kvadrat...

Udden sa...

Grattis till nya huset... och nya kaoset.. HIHI.. sitter ju själv med i samma båt.. Allt ordnar sig!!! Tro mig! Man lär sig liksom att kliva över kartongerna.. man lär sig sparka undan allt, utan att man gör sig illa. Man läs sig hur man kastar ut möbler o köper nya... man lär sig även att förråd är bra att ha... HAHAHAHAHA
Men visst är det kul att flytta, trots allt extraarbete det innebär?! LYCKA TILL!!!! Ser spänt fram emot lite bilder....