CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, januari 08, 2007

Min Rom-resa

Inatt drömde jag en sån där konstigt skruvad drömm igen...

Jag och kusinen Annie tog bergochdalbanan till Rom!!
Japp!! Det finns tydligen en sån! Snabbt gick det också att ta sej dit!! På bara några minuter hade vi kommit fram till våren i Rom!

Väl framme bestämde vi oss för att kolla omgivningarna.
Först åkte vi båt... Fast det var lite jobbigt..
För man var tvungen att hålla sej i en massa rep för att inte trilla i vattnet! För så fort båten skulle svänga så ställde den sej lodrätt upp!! Och höll man sej inte i repen så kanade man i vattnet!!
Men vi klarade oss galant!!

Sen bestämde vi oss för att ta en promenad.
Vi knallade barfota (vet inte varför vi inte hade skor.. Kanske tappade vi dom när vi åkte båt..) uppför en gräsbeklädd väg och kom tillslut upp till toppen av kullen.
Därifrån hade man en underbar utsikt!!
Man såg ända till Tamtamdididammön!!!
Ja, man kunde tom se slottet som kungen och drottningen Diddadoo bodde i!!

Det ni!!! Inta illa måste jag säga!!

Sen vaknade jag...
Kände mej helt förvirrad över att jag återigen låg i min säng....
Jag som trodde jag var kvar i Rom...

Jaja.. Jag får väl leta reda på varifrån den där bergochdalbanan utgår ifrån och åka dit!!

1 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Låter lite som min dröm jag hade härom natten. Vi var på kurs i Göteborg, hela familjen. Det visar sej att en av kursledarnas pojkvän jobbade på Liseberg och kunde fixa in oss där, trots att det var stängt.
Säj bara vad ni vill åka, sa han och så plockade de fram vagnar och bråte från en skrubb, fast det räckte ju med två vagnar till de attraktionerna vi ville åka, för vi var ju bara fyra.
Hur det gick sen vet jag inte, för hastigt och lustigt vaknade jag till av att Richy snarkade till högt och plötsligt!