CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, januari 04, 2007

Ta en kaka till!!!

Igår kväll var det jobbigt...
RIKTIGT jobbigt!!
Fick ett extremt toksug efter kakor!!!
Kunde inte sluta tänka på hur gott det skulle vara att sätta tänderna i en knaprig kaka!!
Kunde t o m känna doften av nybakt...

Och det jobbiga var att vi inte hade några kakor hemma!!
Inte ens en liten kaksmula lyckades jag rota fram!!
FATTAR NI VAD JOBBIGT!!!
GAAHHH!!!!

Så det första jag gjorde i morse ( ja efter att jag ätit frukost då´rå...) va att sätta igång att baka kakor!!
För jag skulle inte klara en kväll till utan kakor!!!

Kolakakor fick det bli.. Snabbt, enkelt och supergott!!
Och när jag ändå höll på så slängde jag ihop lite Strassburgare.. (stavas säkerligen inte alls så, men det skiter jag i... Och besservissrar som ska rätta mej: strunta i det!!! Jag bryr mej inte!!!)

Så nu har jag kakor så jag klarar mej ett tag!!

Undra vad jag får toksug efter ikväll??
Säkert inte alls kakor, utan något annat som jag såklart inte har....

9 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Fick du toksug på något annat, eller kakor dög fint även på kvällen?

Själv var jag storm-förtjust i kakor,glass och chips när jag väntade mina små. Mums för alla onyttigheter.

Låter som om ni också hade ett fint avslut på året, trots lite udda samtalämnen (Syftade naturligtvis på kossorna=)

Vill även önska dig en god fortsättning på det nya året. Ni har ju massor av spännande som väntar och inte så länge till. Snart är mållinjen nådd och storken anländer...

Kram
Olivia

Anonym sa...

Skönt att du har kakor nu..livsnödvändigt ju.
Varför skulle jag läsa om dina kossor..?
Nu går jag ju å funderar på det..stora viktiga frågor som ingen vet svaret på...
2½ vecka går fort..snart är det dax...
Ska tänka på dig/er...Bill

Anonym sa...

Känner jag dig rätt så är det inte alls kakor du vill smaska på ikväll! Har jag rätt?
Vad vill du sätta tänderna i tro? Glass? Choklad?
Hoppas du dämpar suget me nåt bra iaf =o)

Suss sa...

Olivia och Annie: Igår blev det bullar jag var sugen på... Och det hade jag som tur va hemma!!! Fast jag tog allt några kakor också.. utifallatt.. :)

Anonym sa...

Jobbig situation, vill man ha kakor så måste man ju få kakor:)

Gud så gott med kolakakor, det är en klar favo...

Tack för kommentaren på min sida, kul!

Sabina, som inte kan logga in, typiskt!!

Anonym sa...

GOD FORTSÄTTNING på det nya året!
Har haft fullt upp med våra Tyska gäster i en vecka och mycket annat så det har inte blivit mycket bloggande inte.
Ja varför blir man oftast sugen på sånt som man inte har hemma. Tur att du är så duktig på att baka då ;)
Kan tänka att du längtar nu efter er lilla bebis. Känns det nervöst infrö förlossningen eller du tar det med ro?

Kram, kram

Anonym sa...

Ja tack jag tar gärna en kaka till :P

Inte lätt när man får dille på saker.

Men så e det när man väntar barn =)

Har förberett min syrra på att du kanske kommer te Skövde.... oj oj har aldrig fått så många frågor på hur ngn ser ut...å jag sa men du har ju namnet... ja just det sa hon =)
Korkade systrar :P

Men du har ju 2 själv så du vet la =)

Ha en bra 13 helg Suss!!!

Här jobbar man å sliter. Saknar dig faktiskt på jobbet...

Kram Annica

Tina Högman sa...

jag sa ju att jag hade kakor, det var ju bara att komma förbi!

Suss sa...

Annika: Nja.. Vi hade tänkt åka till NÄL, så din syrra får nog åka dit om hon ska se mej.. :-)
Kul att vara saknad!! :-)

Tina: Ja men du bor ju så långt bort... Kan ju inte åka dit varje gång jag vill ha kakor!! :-)