CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag, juni 07, 2007

4 undringar om offentliga toaletter




Läste en notis i senaste Illustrerad Vetenskap.
En professor, Nicholas Christenfield vid Universety of California, har tydligen forskat i vilken toalett som är populärast om det finns flera att välja emellan.

Då kommer min första undran.. varför behövde man överhuvudtaget forska om en sån sak...
Nåja.

För att få svar på denna intressant (?) fråga hade han under en tioveckorsperiod bedrivit fältforskning på en strand i Kalifornien.
Han hade helt enkelt mätt förbrukningen av toalettrullar i vart och ett av de fyra bås som strandgästerna använde.
Resultatet blev att de båda mittersta båsen var populärast.


Och då till min andra undran..
Är det så att folk gillar att andra toalettbesökare hör vad man gör inne på toan??
Eller tror dom att det på något sätt blir mer ljudissolerat om de är omgivna av andra toabesökare??


Och då till min tredje undran..
Vad kommer han att göra med detta resultat???
Mer papper till mittenbåsen?
Nogrannare städning i dessa bås???


Så nu till min fjärde och sista undran...
Vad väljer DU?
Föredrar du en kanttoa eller mittentoa?

Jag föredrar en toalett som är vid kanten..
Vet inte varför, men kan jag välja, så tar jag alltid en kanttoa.. Helst en så nära en vägg som möjligt.. Vill inte att folk ska höra vad jag gör!! Även om alla andra antagligen gör samma saker som jag gör på en toalett..
För det kanske är fler än jag som gör en "landvetter" när man är på offentliga toaletter... :-)









Jag kommer inte sammanställa något resultat av denna bloggforskning.. Bara så att ni är införstådda med det..
Ville bara kolla om vi svenskar är som amerikaner eller inte.. :-)

5 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Hahahaha. Ja du Suss vad gör man på dass ??


Men jag väljer oxå alltid en kanttoa...varför?? ja det vet jag egentligen inte bara blir så.

Hoppas att ni inte går bet i värmen.

Utan njuter i fulla drag!

Kram Annica

Anonym sa...

Du har alltid intressanta och kul grejer att skriva om.
(Obs ej ironi)
Vad är en Landvetter?
Kan tänka att det har med flygplatsen att göra???
Men vad??
Snälla Suss.
Berätta
Jag väljer nog den toa som är renast om jag får välja..
Fy för snuskiga toalletter.
Håller ni också på att svettas bort?
Lennart

Anonym sa...

Du har alltid intressanta och kul grejer att skriva om.
(Obs ej ironi)
Vad är en Landvetter?
Kan tänka att det har med flygplatsen att göra???
Men vad??
Snälla Suss.
Berätta
Jag väljer nog den toa som är renast om jag får välja..
Fy för snuskiga toalletter.
Håller ni också på att svettas bort?
Lennart

Tina Högman sa...

Fniss...!! Att ingen har hört talas om en Landvetter...! Konstigt. Det får du nog förklara! Det är nog bara jag som vet det...!

Anonym sa...

Landvetter? Ja, jag är också nyfiken!!

Såg på en pratshow nån gång att de renaste toaletterna är de närmast dörren, för de flesta går längre bort för att få lite mer avskildhet. Så jag använde de närmast dörren ;)