CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, juni 26, 2007

Midsommar då och nu

Det var midsommarafton och året var 1984. (tror jag)
Familjen firade sommarens fest i Lundsbrunn tillsammans med moster med familj.
Vi dansade kring midsommarstången, fikade och åt glass.

Jag och lillkusinen fick syn på lite småsten.
Det skulle man ju kunna hitta på något med!
Någon av oss, minns inte vem, kom på den briljanta idéen att tävla!!
Tävla om vem som fick upp en sten längst in i näsan!

Lillkusinen vann...

Han fick inte ut sin...


Nu är det 2007 och misdommaraftonen firade vi i Vinninga med Tina och hennes familj, och en familj till.
Åt sill och potatis med diverse tillbehör och självklart; Jordgubbar med grädde!
Ett av barnen som var med ville inte ha smutsig potatis, så han tog den från sin tallrik och la tillbaka den i skålen igen.

Blev ingen dans kring misdommarstången.
Det ösregnade ju..

Och i år pillade jag inte in några stenar i näsan heller.

Tror inte någon annan heller gjorde det.

5 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Inga stenar...
Hade ni inte kul alls.
Lennart

Anonym sa...

Hehe... Har din kusin fått ut stenen än??

Å angående cykeln du nämnde så har jag precis köpt en helt perfekt cykel... ;)

Krama om Herman från mig. =)
Kramar

Tina Högman sa...

Jaa, stackar lillkillen.... Vad ledsen han blev. Sa med gråt i rösten "men jag vill inte ha en smutsig potatis".

Och vi dumma vuxna som började asgarva...

Anonym sa...

På vår fest reflekterades över hur annorlunda man firar idag mot för några år sedan..... Då var alla barnlösa och vin- och ölglasen stod aldrig tomma. Men nu, tre gravida och en småbarnsmamma (hon smuttade iofs lite eftersom hon slutat amma) Inte ens killarna blev särskilt fulla ;) Sympati???

Anonym sa...

Du kanske ska ha en ny "sten-långt-upp-i-näsan-tävling" med kusinen, kanske lätt att vinna den här gången för han kanske har blivit feg efter förra tävlingen ;)