CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag, oktober 03, 2006

Ett långtidsjobb...

Tänk att det ska ta så lång tid att plantera lite lavendel...
Vi hade ju redan grävt ur en plätt på gräsmattan där dessa underbart doftande blommor skulle stå.
Igår var jag hemma hos mamma och pappa och nallade några plantor. Ja, jag hade ju fått tillåtelse till det.. Faktum är att de redan var uppgrävda och stod och väntade på mej.

Sagt och gjort.
Planteringsjord var inköpt och plantorna var på plats, och jag tänkte då fixa i ordning på detta idag, när jag äntligen var ledig.

Började leta efter nycklarna till förrådet, där vi förvarar våra trädgårdsredskap.
Vill ju inte gräva med händerna...
Men nyckeln är borta!!
Det enda som finns kvar är nyckelbrickan!

Ringer Jocke för att fråga om han vet vart nyckeln tagit vägen.
Jodå.
Det vet han..
Den sitter i hans nyckelknippa..
Som ligger i hans byxor..
Som han har på sej på jobbet..
Jaha..?
Ja där gör den ju stor nytta!
Tur att svärföräldrarna bor i närheten.
Åkte hem till dom för att hämta en spade.

Och då blir man ju självklart bjuden på fika!
Och fika är ju gott, så det tackar man ju inte nej till!!

Men tillslut tar jag spaden och åker hem igen.
Och nu är lavendeln i jorden!!

Men inte trodde jag att det skulle ta halva dan att få dem på plats...

4 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ja som pappa alltid säjer:
Det man inte har i huvet får man ha i bena

greken sa...

allt brinner om det blir tillräckligt varmt....mjöl brinner i dammform, fick jag veta. den gubben vi hade tände eld på allt, stålull bla...o visst fan brann de.

Anonym sa...

Men nu är det säkert jättefint :D

Ska passa på att säga GRATTIS oxå. Läste lite kommentarer i tidigare bloggar ;)

Suss sa...

Ida: Tack så mycket! :)