CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag, oktober 01, 2006

Trädgårdsarbete på högsta nivå!

Igår var det röjjning i trädgården som gällde.
Fick hjälp av mina snälla föräldrar!
Vi har ju aldrig haft trädgård förut, så vi hade ju inte en aaaning om vad man skulle göra!!
Min trädgårdskunskap sträcker sej till några blomlådor med penseér...

- Rosorna ska väl klippas ner antar jag.... Sa jag till mamma i telefonen i början på veckan.
- Nä! Rosor klipper man ner på våren! Men perennerna ska klippas ner!
- Jaha.. Ja men vilka är perennerna då???
- Ehh.. Vi kommer på lördag....

Sagt och gjort.
På med stövlar och trädgårdshandskar.
Sen satte vi igång.
Pappa tog tag i den stora vildvuxna busken utanför entren och började karva i den.
Vi andra deltagarna fixade till rabatterna, stenplattorna och lite annat smått och gott.

Så nu är det så fint så!! :-D
Passade även på att gräva ur en ny liten rabatt på baksidan, där jag tänkt sätta lite lavendel.
Troligtvis trillar en och annan lök ner där också. Tulpaner är ju alltid fint att få upp på våren!

När klockan närmade sej halv fem började det åska och regna, men vi hade precis avlsutat arbetet, så det gjorde inte så mycket.
Istället gick vi in och började flytta runt möblerna!
Vi har ju äntligen kommit fram till hur vi ska ha det!
Så det som stod på övervåningen flyttades ner och det som stod på nerdervåningen flyttades upp!

Vilken skillnad det blev!!
Kanonbra!!
När vi äntligen var klara var man helt slut i kroppen!
Hade nog ansträngt mej lite för mycket skulle jag tro...
Satte mej i soffan...
Och där blev jag sittande resten av den kvällen!

Men nu är man pigg igen!! :)

4 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Jaha, då får man väl titta förbi en sväng och se hur det blev då!

Suss sa...

Ja det får du göra! :)

Anonym sa...

Ta det lugnt med grävet..
.gravid å allt ;-)..det är ju sånt
man har syrror till..
Å duuu..ha det såå gott...Kraam

Anonym sa...

Hej...vad tyst och stilla det är på
bloggen...allt väl?