CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag, november 15, 2006

Bebisinfo

Jag har ju fått en del förfrågningar om min mage.. Eller rättare sagt bebisen som bor där.
Önskemål om att jag ska berätta lite..
Jaha??
Men vad ska jag berätta då??
Vad vill ni veta??

I mitten av maj kom glädjebeskedet vi väntat på att ett litet frö har börjat gro! Lyckan var total!!
Redan i vecka tio gjorde vi ett besök på gyn för att få se den lilla krabaten.
Varför?? Ja men det kändes så ofattbart, så vi ville vara säkra på att testet inte visat fel!!
Och det hade det inte gjort! En liten filur låg där och sprattlade med små knubbiga pinnar som skulle bli armar och ben!

Sen har allt gått i sakta mak. I vecka 17 gjorde vi ett ultraljud igen, och denna gång fick vi se vårt lilla mirakel betydligt tydligare!
Armar och ben, fingrar och tår, hjärta, njurar, magsäck.. Helt otroligt!! Hade kunnat ligga där på britsen hela dagen och titta på krabaten!!
Men det var tydligen fler i väntrummet...

Nu har jag redan klarat av 30 veckor, är inne på den 31, så nedräkningen har verkligen satt fart på allvar!!
Tänk, om bara två månader får vi krama och lukta på vår lilla älskling!!

Jag har mått kanonbra hela tiden. Ja om man inte räknar med den enorma tröttheten jag hade i början.. Men det var ju inte så konstigt med tanke på att blodtrycket var så lågt..
Annars har det inte vart något alls!!

Och krabaten sprattlar och håller mej vaken på nätterna.. Jättemysigt!!
Men inte när man ska upp och jobba dan efter...

Vi har inte tagit reda på om det blir en pojke eller flicka. Det vill vi få som en överraskning när tiden väl är inne.

Har däremot, för skojs skull, gjort lite olika test här på nätet, för att se om man kan få en liten hint om vad det kan vara, för visst är man nyfiken!!
Man får svara på olika frågor om hur man mår, hur magen ser ut osv. Beroende på vilka svar jag skriver in, görs en kalkyl på vad det kommer att bli..
Och resultatet för min bebis blir..


Tvåkönad!!!
Japp!! Hälften av svaren tydde på en tjej, och hälften att det skulle bli en kille..
Jaha..
Ja med andra ord är det bara att vänta och se..

Och om bara en halv vecka, 4 arbetsdagar, slutar jag jobba!!
På söndag klockan 15:30 går jag hem från jobbet, för att sen vara hemma en väääldigt lång tid!!
Ska bli sååå underbart skönt!!
Fast konstigt...
Kommer nog sakna kollegorna... Ja en del utav dom i alla fall..
Men det finns ju telefon, och vi lär ju fortsätta träffas, även om jag inte jobbar..

Jaaa...
Vad mer ska jag berätta??? Är det något särskilt ni vill veta???

10 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Ja JAG tror i alla fall att det blir en kille.

Anonym sa...

Räknar kallt med att du kommer och hälsar på mig nu när du är ledig!

Trollmor sa...

Jag gissar oxå på en kille, fast jag inte har sett din mage. Du känns som en "pojkmamma" eh, du fattar va?eller?

Kram från mej

Suss sa...

Annie: Ja men det är klart jag kommer och hälsar på dej!!!

Trollmor: Pojkmamma?? jaja.. det visar sej.. :)

Anonym sa...

Jag tror att det blir en tjej, sånt liv som den verkar föra på nätterna.

Vad vinner jag om jag får rätt?
En häftapparat, att häfta igen min stora trut med kanske...?

=)

Anonym sa...

...eller bara för att jag är så häftig...

Ahhhh hahaha
Hrmm...

Anonym sa...

Nä vad roligt, ja här händer det sakern när man inte är inne på andras bloggar o kollar. Får börja med att säga GRATTIS till det liv ni har skapat o som gror där hos dig o tydligen snart ska komma ut med. Är en aningen avis med eftersom jag o Henrik oxå går i barntankar men har inte kommig så långt som ni tydligen har gjort.

Eftersom du ska vara hemma sedan med så vill jag o kanske flera ha infop hela tiden om den lilla krabaten, vad den ska heta m m. Eller ni kanske ska göra som alla andra gör nu för tiden, göra en egen hemsida till barnet *S*

Ha de gött o lycka till

Kramar Ulrica

Anonym sa...

Va kul- grattis!
Det märks att jag varit borta länge, och inte hunnit läsa igenom vad som hänt under tiden...
Ni har en härlig tid framför er! Det är klart värt det som inte alltid är så härligt.. ;)

En spontan känsla- det blir en kille....
Kramar, Linda

Udden sa...

Vad skönt att gå hemma!!! Hoppas ni har det bra, knodden och du!
Du.. vi kanske skulle ha en namninsamling?? Ja, jag kan börja här och nu:

Ragnar
Bertil
Sture
lars-Gösta.. jo, jag känner en karl som heter så!

Agata
Gunlög
Berta
Harriet
Ann-Margret

Kanske inte så mycket till "innenamn" men någon måste ju starta trenden!

Suss sa...

Udden: Och jag kan ju säga som så.. Det blirr INTE vi som börjar trenden!!
Urk!!! lars-gösta... Jisses!!!