CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, november 27, 2006

Nya husdjur..

Vill börja med att säga att jag tycker möss är väldigt gulliga!!
Japp!!
Jag gillar möss!
Särskilt såna små möss som sitter i en bur och som man ibland, när man så önskar, kan ta upp och hålla i och känna de små tassarna kila över handflatan..

Men jag gillar INTE möss som springer runt uppe på taket och knaprar på huset!!
Såna möss är inte roliga alls!!
Eller det kanske rent av är råttor som springer däruppe??
Låter något fruktansvärt gör dom i alla fall!! Som om dom klampade omkring med träskor eller nåt!!

Visst, det är väl bara att sätta upp en massa råttfällor så slutar dom nog snart att springa..
Men det är ju inte det lättaste precis!!
För hur fasiken ska man få upp dom dit???
Krypa under tegelpannorna???
Det finns ju ingen lucka upp till det lilla lilla utrymmet i taket!!

Nä, jag får väl helt enkelt vänta tills de gnagt sej igenom taket och trillar ner i sovrummet...
Då jääälar ska jag ta dom!!!
NU ÄR DET KRIG!!!!

6 har lämnat spår..:

Tina Högman sa...

Det är troligen möss... råttor brukar nog inte vara inomhus. Och dom KAN faktiskt gnaga sej genom taket. Det gjorde dom på jobbet... När vi hade lite fika på kvällen skrek min jobbarkompis till. Det stack ut en mus där, skrek hon! I hålet där! Och pekade mot taket. Där det faktiskt var ett litet hål...!

Suss sa...

Hoppas det inte händer på natten bara... När jag ligger och sover...
Vill ju inte att ett sånt kryp ska trilla ner i nyllet på mej!!

Anonym sa...

Huvva! Så otäckt med råttor/möss!
Hoppas du får tag i dom.
Önskar dig en fin advent och jul oxå samt ett varmt lycka till med bebisen! Så härligt att vara gravid. Passa på och viiiila så mycket du kan och förbered allt som går att förbereda för efteråt vet man aldrig hur mycket man hinner. *ler* Dessutom är det skönt att ha allt gjort så man bara kan ägna sig åt bebisen. Glöm alla måsten och lita på din egen intuition (stavning?).
Kramkram!

Anonym sa...

Mössen har ju bara julstädning...det blir lugnt snart..
Tips på namn...Jag fick en tavla av dagisbarnen när jag jobbade där..med alla namnen på...så här kommer förslag:
Morgan,Jimmy,Patricia,Desireé,Joel,Hugo,Olle,Carolin,Kalle,Linn,Natasha,Louise,
Agnes,Isabelle,Mikael,Josefin,Jasmine,
Melody,William,Hans,Adam....
Bara blunda å peka..;-)
Kram på dig..hoppas allt är jättebra..
Bill & Bätthan

Trollmor sa...

Skicka tina på´rom, buss på!

Gösta jagade en gång upp en mus...innanför mitt byxben...trollfar trodde att rutorna skulle spricka...och att jag nog skulle platsa i riverdance (den speedade versionen)

möss har kalla fött..tassar

Suss sa...

Trollmor: *ASG* Tänk DET skulle jag ha viljat se!!!! Trollfar filmade inte.. ehh... dansen??? :D