CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag, november 20, 2006

Äntligen ledig!!!

Ja då var men hemmafru då... Eller vad man ska säga...

Än så länge så känns det mest som vilken ledig dag som helst.
Fast samtidigt inte... Lite skum känsla ligger och trycker i bakhuvet att jag faktiskt inte ska tillbaka till jobbet på en evighet...

De flesta av mina gamla tanter och gubbar har sagt att de kommer att sakna mej nu när jag är borta. Och eftersom jag jobbar inom äldreomsorgen, så är det ju inte säkert att de finns kvar den dan jag börjar jobba igen...

En av gubbarna hade dukat fram kaffe till mej när jag kom i lördagskväll, eftersom han visste att det var min sista kväll!
Riktigt gulligt av honom tyckte jag!

Och när jag kom in till lokalen efter avslutad arbetsdag igår, så hade kollegorna dukat fram kaffe och äppelkaka med vaniljsås för att fira att jag slutade...
Ja.. De sa faktiskt så!!
" Vi måste ju fira att du slutar!!"
Men sen kom dom på hur dumt det lät, så dom ändrade sej till att de ville fira bebisen lite i förskott!!

Och när jag kom hem så hade Jocke köpt rosor till mej, och fixat middag.
För att fira att jag nu var ledig.

Så vad ska jag göra nu då under min lediga tid?? Det är ju i alla fall två månader kvar innan bebisen tittar ut.

Ja som tur är så är det ju snart advent och jul, så det finns ju alltid en massa pyssel att göra här hemma..
Ja, och sen lär jag ju vissa dar bara sitta uppkrupen i soffan, med en filt om benen, en kopp kaffe eller te i muggen och se på en massa bra filmer..
Och jag ska göra det utan att känna att jag egentligen borde göra en massa annat!!

Så det är väl vad jag planerar att göra idag!!
Slöa och slappa och bara njuta av ledigheten!!

6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Självklart ska du slöa å slappa nu Suss. Tänk på att om 2 månader har du arbete framför dig igen =)

Ta vara på den tiden.

Men jag tror ändå att du saknar oss =)

Å det var jag å Kicki& Mia som sa att vi skulle fira av dig igår å dessutom kom ju självaste Cyndee Peters precis utanför dörra =)
Hon kunde ju sjungit lite vaggvisor för den lille/lilla.

Fast det gör du nog så bra själv =)

Ha en kanonbra mammaledighet å jag hoppas att vi ses. Nu kan jag väl ändå får säga att jag kan köpa en Bondelide tröja te den lille/lilla?

Försa ju mig en ggn då du började harkla å ordna :P

Ha det bra!


Kram Annica

Anonym sa...

Äntligen ledig. Minns den sköna känslan när jag väntade mina 2 busfrön. Vilken mysig jul du ska ha och vilket härligt år du har att vänta sen. Bara koppla av och njut av lugnet före stormen ;) Eller..det är kanske inte sant. Du får kanske världens snällaste bebis som bara vill sova och äta lite ibland.

Anonym sa...

Fy va fuskigt!!!
Ja jag gick faktiskt och lade mig ganska så direkt :)

Anonym sa...

Bara undrar...när kan man börja misstänka att något växer inuti en?

Tina Högman sa...

Ja passa på att vila nu... sen kan jag inte garantera att det blir så mycket tild till det...!

Anonym sa...

Vad härligt att vara ledig :) Speciellt såhär inför jul! Hoppas du får en väldigt mysig ledighet!