CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag, augusti 19, 2006

Alkohol och plumpar..

... är ingen bra kombination!!
Och nu talar jag inte om mej själv, utan min kära sambo!

Vi var hemma hos Tina med familj igår.
Jocke skulle feppla lite med deras tumlare ( eller om det va tvättmaskinen..) De skulle byta knappar, för man kunde tydligen inte ha olika på maskinerna.. (hmm.. Syrran e konstig..)

Hur som helst: Tina fixade maten och jag stod för efterrätten.
Lax med friterade kroketter och en massa olika såser till huvudrätt och jag fixade en Vit Chokladmousse.

Efter middagen satt vi och tjata, spelade kubb och kort (fast inte samtidigt.. Det hade blivit klurigt..)
Vi riktade in oss på att spela Plump. Vet ni inte vad det är så får ni gissa, för jag orkar inte förklara.. Kul är det i alla fall!
Första omgången gick bra, förutom att Richy vann pga att han fegade sej igenom hela spelet!
Detta gjorde att Tina kom på den smarta idén at vi inte fick nolla!! Vi var tvungna att ta minst ett stick oavsett hur urkassa kort vi hade!

Sagt och gjort..
Varje gång vi skulle visa upp ur många stick vi trodde vi kunde ta, så envisades Jocke med att nolla..
- Men vaffaaan e det här för regler?? Får man inte nolla????
Så lät det hela tiden!! Först efter den sjätte omgången verkade det gå upp en liten glödlampa att vi ändrat lite på reglerna!

Han e inte så smart min sambo.. I alla fall inte efter ett visst alkoholintag.. Hihi..
Vem som vann den omgången??
Ja men det va ju storspelaren själv!!
JAG!!
Ouuuiii!!!

6 har lämnat spår..:

Anonym sa...

Hmmm...någonstans är det en kennel begraven...;-)
Du säger att du vann..å Tina säger att hon kom en poäng före dig..???
Hur går detta ihop..? Iofs är jag trööög...
Redogörelse emotses tacksamt ;-)
Ha det gott Sussilull...Hihi
B.

Prinsessmamman sa...

Vi har alltid som regel att man bara får nolla tre gånger i rad (oavsett om man plumpar eller ej) sen måste man ta även om man bara har skitkort!! =)

Suss sa...

BeeKay: Tina har lite problem ibland, särskilt då hon e på lyset och samtidigt försöker skriva en blogg: JAG vann över Tina med en poäng. Tina kom alltså en poäng EFTER mej!!

Prinsessmamman: Åh! Smart! Tack för tipset! Det ska vi nog se till att det följs nästa gång vi spelar! Fast för säkerhets skull är det väl bäst att förklara det för Jocke tidigt på kvällen.. :)

Anonym sa...

Skönt att det blev utrett...Hyllas den som hyllas bör...
Å duu..häll inte i Tina så mycket nästa gång ;-)
B.

Anonym sa...

Oh, låter som en väldigt trevlig kväll. Fast det enda jag hakade upp mig på i texten var VIT CHOKLADMOUSSE!!! Är så matfixerad just nu... Kanske för att jag inte tillåter mig själv att äta något gott!

Grattis till vinsten förresten!!!

Tina Högman sa...

Ja men jag kom ju bara en poäng efter!! Det är ju inte så illa!

Och jag får väl be om ursäkt att det snurrade till sej lite på min blogg...